Gå til innhold

SE T610 til 2200kr med Netcom


Anbefalte innlegg

Lønner det seg å forhåndkjøpe til denne prisen, i tilfelle det blir økt pris på den ? Noen som vet evt hvor mye den koster i Sverige, på mobil.se tror jeg de sa at den kostet i overkant av 4000. Da er 2200 kr en veldig god pris med Netcom synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lønner det seg å forhåndkjøpe til denne prisen, i tilfelle det blir økt pris på den ? Noen som vet evt hvor mye den koster i Sverige, på mobil.se tror jeg de sa at den kostet i overkant av 4000. Da er 2200 kr en veldig god pris med Netcom synes jeg.

Nå er jeg nysgjerrig. Har du sett denne mobilen til salgs eller er det fortsatt bare et tilbud om å forhåndsbestille?

Lenke til kommentar

Står under kommende produkter, så det er nok forhåndsalg. Men er jo under en måned til den kommer sikkert. Derfor lurte jeg på om jeg skulle slå til på dette forhåndstilbudet. Tipper at den kommer til å koste rundt 3500 jeg i vanlig butikk uten abb. Da må det være ganske bra med 2200 med Netcom abb, etter min mening ? :lol:

Lenke til kommentar

Ja, bare gå på tilbudet du, men du bør vite at SonyEricsson er noen drittsekker mot kundene sine som kjøper de første telefonene. T68 kostet når den kom ut 6000 kr, men etter bare noen få måneder sank prisen til 3500. Nå koster den rundt 2000. For en som kjøpte t68 til full pris er sånt ekstremt irriterende å se på og gjør at en nesten ikke får lyst til å kjøpe mobiler fra det selskapet.

Lenke til kommentar

Nettop. Samme gjør Nokia. Derfor høres det veldig bra ut å få telefonen for 2200. Hvis ikke det skjer en revolusjon hva mobilpriser angår da. Nye Nokia telefoner koster alltid over 3000. Det samme er jo skjedd med Siemens, Samsung og Motorla. Derfor må 2200 være en god pris ?

Lenke til kommentar

Står ikke noe om bindingstid, men regner ikke med at det er mer enn 12 måneder? Det står bare en nedtrekkbar sak med Netcom på, ikke mer utdypet, så jeg sendte mail. Uansett er ikke bindingstid noen katastrofe, bedriftsabbonomentet mitt er slett ikke så veldig dyrt, så jeg ser ingen grunn til å bekymre meg for så veldig høye månedskostnader

Lenke til kommentar

Så du tror mobilselskapene "gir" deg mobilen? Tok bare fram det regnestykket fordi det beskriver hvordan mobilselskapene har mulighet til å gi rabatter på mobilene du kjøper. Mobilselskapene kan selvsagt ikke gi deg telefonene billigere hvis de ikke hadde visst at de ville fått igjen pengene. Men hvis du ikke vil ta denne informasjonen til deg er det neppe mitt problem.

Lenke til kommentar

er jo sånn at abb må man jo betale for uansett om du kjøper telefon eller ikke, er jo VELDIG feil å si at telefonen koster 7000kr da!

 

det man evnt gjør er å binde seg til netcom som leverandør, og bedriftsabbene til netcom er meget bra, så jeg ser ikke noen grunn til å bytte, derfor gjør det jo stort sett ikke noe om man binder seg.

 

og 2200 er en bra pris.

 

Og til han som sa at Sony Ericsson er noen idioter som selger telefonene svindyrt i begynnelsen, så er det jo slikt med alle ting, skulle jo bare mangle at elektronikk går ned i pris, for å følge markedet.

 

dessuten så er nok mye av de dyre prisene gått i lomma til forhandler i stedet for til SE, har forhandleren større etterspørrsel enn han klarer å skaffe telefoner så kan han ta seg ekstra betalt.

 

Husker da 7110 kom, vi solgte dem til 8000kr, mens de kosta 3000 inn til oss, var litt morro da vi plutselig dumpa dem til 3000 lapper med abb, vi tjente godt med penger, solgte et lass og de andre forhandlerene ble litt sure :lol:

Lenke til kommentar
er jo sånn at abb må man jo betale for uansett om du kjøper telefon eller ikke, er jo VELDIG feil å si at telefonen koster 7000kr da!

Ok, et regnestykke til:

 

Pris mobil m/abbonement: 2200 kr

Pris abbonement 24 mnd: 200 kr/mnd * 24 mnd = 4800 kr

(i tillegg kommer dyr ringetid)

Totalsum: 7000 kr

 

Pris mobil u/abbonement: 3600 kr

Pris abbonement 24 mnd: 70 kr/mnd * 24 mnd = 1680 kr

Totalsum: 5280 kr

 

Mobilen med bindingstid ble altså 1720 kr dyrere..

 

Og til han som sa at Sony Ericsson er noen idioter som selger telefonene svindyrt i begynnelsen, så er det jo slikt med alle ting, skulle jo bare mangle at elektronikk går ned i pris, for å følge markedet.

Poenget mitt var at SE overpriset mobilen til de grader i forhold til hva den var verdt. For kunder er slik veldig bittert. Men de har faktisk nå innsett dette og priser T610 litt mer normalt, heldigvis.

 

Husker da 7110 kom, vi solgte dem til 8000kr, mens de kosta 3000 inn til oss, var litt morro da vi plutselig dumpa dem til 3000 lapper med abb, vi tjente godt med penger, solgte et lass og de andre forhandlerene ble litt sure

Det er akkurat dette som gjør at jeg kjøpte min siste mobil over disk i fjor. Heretter blir det kun netthandel på meg.

Lenke til kommentar

Vel da kan jeg vel si at jeg er heldig da.. hehe jeg var ganske tidlig med å bestille t610 fra mamoz.no og må betale 3470kr med porto... :smile:

 

Og prisen har steget etter dette ser jeg.. Men av og til kan d jo skje omvendt at de overpriser varene for så å sette ned prisen når den er kommet i butikkene..

 

Dette er en sleip måte å skaffe seg bestillinger på varer som er etterspurt, og tjene masse på det... Snakk om sleipinger!!! :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...