Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

har eit problem...


Anbefalte innlegg

Hvorfor markerer du Dos med ", og ikke Nero? :wink:

Heter vel ikke dos lenger, er vel command promt eller noe slikt :wink:

 

Dos er dos og blir det for alltid. Dos og command promt er to ganske forskjelige tinger. Dos er et operativ system og det er ikke command promt.

 

Er det så forbanna nøye da? tror folk skjønte hva han mente :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pointet mitt med å si at det nå "heter" Command Prompt var at om fyren ikke hadde så mye peiling (noe som ikke jeg har noe grunnlag til å mene noe om) så kunne han lettere finne det. Om han ikke hadde snøring, så hadde det vært større sjanse for å finne det om han hadde lett etter Command Prompt (som er det som står i startmenyen) enn om han hadde lett etter en plass der det stod dos.

 

Men uansett, Nero kan brukes til å slette filer som ikke "har lyst" til å bli slettet i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Pointet mitt med å si at det nå "heter" Command Prompt var at om fyren ikke hadde så mye peiling (noe som ikke jeg har noe grunnlag til å mene noe om) så kunne han lettere finne det. Om han ikke hadde snøring, så hadde det vært større sjanse for å finne det om han hadde lett etter Command Prompt (som er det som står i startmenyen) enn om han hadde lett etter en plass der det stod dos.

 

Men uansett, Nero kan brukes til å slette filer som ikke "har lyst" til å bli slettet i de fleste tilfeller.

 

Hvis det ikke går og slette det i exporer går det sansynligvis ikke i command promt heller.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke går og slette det i exporer går det sansynligvis ikke i command promt heller.

Nå begynner denne posten å bli rimelig langt fra det som var det egentligt spm. Men, satser på at fyren har fått sletta fila si.

 

Men, jeg har vært borti filer som ikke har ville bli slettet av explorer men som uten problemer ble slettet i Command Prompt...

Lenke til kommentar
*vinke*!

 

Er jo bare å slette den i "Command prompt". Du kommer inn på dette ved å skrive cmd.exe i RUN. og ta deretter "del filmen.avi".

 

Hvis du høyreklikker på mappa som har fila i seg, så vil du også få muligheten til å åpne command vindu i valgt mappe.

 

Si nå at filen er i bruk av Windows, noe det virker som at den er, så er det ikke bare å åpne Command Prompt for å slette filen... Windows kjører jo enda, og beskjeden vil nok fortsatt være den samme.

 

(Å starte med oppstartsdiskett på Dos på, er derimot en helt annen sak...)

Lenke til kommentar

 

Si nå at filen er i bruk av Windows, noe det virker som at den er, så er det ikke bare å åpne Command Prompt for å slette filen... Windows kjører jo enda, og beskjeden vil nok fortsatt være den samme.

 

(Å starte med oppstartsdiskett på Dos på, er derimot en helt annen sak...)

JOOOO, det funker i praksis å slette fila i Command Prompt & Nero, selv om en får beskjed om at fila er i bruk når en prøver å slette den i explorer.

 

Kan være enkelte filer som er unntatt, men det har funket for meg. Det funker uansett fin fint å slette filene i Nero...

 

Ikke alltid at teori & praksis har en sammenheng...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...