Gå til innhold

OEM lisenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bygge meg ny pc nå, og tenkte jeg skulle prøve ubuntu samtidig og se om det er noe som funker for meg.

Men er det mulig å kjøpe en OEM lisens i ettertid til et hovedkort jeg kjøper nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Skrevet

tja, burde ikke være noe problem å kjøpe en ram brikke og oem lisens f.eks.

Skrevet

Det er så vidt jeg vet ingen betingelse å kjøpe hardware samtidig for å kjøpe en OEM-lisens av Windows. Den selges i dag i helt løs vekt.

Mener Microsoft endret disse betingelsene for noen år siden, trolig ved lanseringen av Vista.

Skrevet

Har tidligere kjøpt oem-lisens av forskjellige programmer løst.

Mulig at noen produsenter har en eller annen form for "kriterie", men butikkene vil selge mest mulig :)

Skrevet

Supert høres greit ut!

Da tenker jeg at jeg skal prøve om Ubuntu tilfredstiller mine brukerkrav når den nye pcen skal kjøpes... :)

Skrevet
Du kan jo bare prøve ubuntu med den gamle maskinen, Ubuntu krever ikke så mye maskinressurser som vista.

Den gamle maskinen har tatt helt knekken så det går desverre ikke....

Skrevet

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt.

Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker p_report.gif-knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen.

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...