Gå til innhold

BK: Ser du spøkelset?


2r@rn3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spøkelset er nok på andre siden og griller ;)

 

Jeg synes du har truffet godt i etterbehandlinglingen - det er brukbart dramatisk, men skriker ikke "Jeg leker med HDR".

 

Det jeg derimot ikke er fortrolig med, er selve komposisjonen. Det blir for mye tomrom og huset virker tilfeldig plassert i bildet. Tror det kan fikses med en tightere crop; da mest i hageregionen.

 

Tom

Lenke til kommentar
Spøkelset er nok på andre siden og griller ;)

 

Jeg synes du har truffet godt i etterbehandlinglingen - det er brukbart dramatisk, men skriker ikke "Jeg leker med HDR".

 

Det jeg derimot ikke er fortrolig med, er selve komposisjonen. Det blir for mye tomrom og huset virker tilfeldig plassert i bildet. Tror det kan fikses med en tightere crop; da mest i hageregionen.

 

Tom

Jeg er enig, Tom. Ble nok litt for opptatt av diagonalen som veien lager. I tillegg ønsket jeg å fange himmelen også. Den var nesten like dramatisk i virkeligheten som på bildet. Så du tok feil på et punkt: det er ikke HDR. Heller ikke pseudo-hdr av en raw-fil. Det er kun en eksponering med "spak-draging" i LR og PS.

 

Det sier litt om filene til 5DMII...enormt mye å hente :-) Bildekvaliteten til dette kameraet er simpelthen helt utrolig. Jeg er tilogmed rimelig fornøyd med auto-fokusen :!: Selv på følge-fokus.

 

Jeg tok noen Iif's på hytta (Iif = Insects in flight, he-he). Mye vanskeligere enn Bifs.

Skal se om jeg får postet et bildet av øyenstikkere som fløy rundt. Tror de svermet, eller noe sånt...

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig med den siste kommentaren, selv om det er en god linje i bildet. Kjenner formerlig at spøkelset stirrer på meg, selv om det ikke er der. Mulig noe med det øverst vinduet å gjøre. Bruken av HDR er noe som vanligvis ikke fanger meg, men det det gjør det når det blir brukt riktig.

Lenke til kommentar
Er ikke helt enig med den siste kommentaren, selv om det er en god linje i bildet. Kjenner formerlig at spøkelset stirrer på meg, selv om det ikke er der. Mulig noe med det øverst vinduet å gjøre. Bruken av HDR er noe som vanligvis ikke fanger meg, men det det gjør det når det blir brukt riktig.

 

Artig at du også "føler" spøkelset :) Men, dette er altså ikke HDR. Det er kun én eksponering. (Se post litt lenger opp...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...