Gå til innhold

Noe feil med spill i full skjerm


Thomas.

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har denne skjermen. (1920x1080)

 

Oppsett:

Asus P6T Deluxe V2

Intel® Core i7 CPU 920 @ 2.67 GHz

6.0GB RAM

Sapphire Radeon HD 4890 Toxic Edition

 

--------------------------------------------------

 

Problemet mitt er, at når jeg kjører spill på full skjerm(1920x1080) går ikke spillet utover hele skjermen. Det blir mye mindre, slik at det blir en "svart 50px's svart strek rundt spillet ca". Dette skjer på de to øverste skjermoppløsningene jeg kan ha på spill.

Vis spillet har mulighet for å krysse av på "Fullscreen", så når jeg ikke har krysset av der kjører det i full størrelse på full oppløsning.

Det er som at skjermbildet blir mindre i høyere oppløsning. (fyller ikke helle skjermen)

 

 

Hva må jeg gjøre for å ordne dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er en innstilling på skjermkortdriveren. har samme skjerm så ikke der det ligger. Har også et 4890 så jeg kan vise deg hvor du ordner dette:

 

Høyreklikk på skrivebordet og velg Catalyst Control Center.

 

En meny vil komme frem. Velg så Digital panel og attributes. Her er halve menyen grået ut hos meg men det er her det skal la seg fikses. Merk av for GPU scaling og velg scale image to full panel size.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er en innstilling på skjermkortdriveren. har samme skjerm så ikke der det ligger. Har også et 4890 så jeg kan vise deg hvor du ordner dette:

 

Høyreklikk på skrivebordet og velg Catalyst Control Center.

 

En meny vil komme frem. Velg så Digital panel og attributes. Her er halve menyen grået ut hos meg men det er her det skal la seg fikses. Merk av for GPU scaling og velg scale image to full panel size.

 

Jeg har på den instillingen, men er fortsatt samme problemet.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er to standarder som er brukt av overføring av bilde fra pc til skjerm. Det er D-sub

 

dsub_port.jpg

 

Og DVI (stort bilde)

 

DVI_Connector.jpg

 

 

Bruker du blå foreslår jeg at du trykker på AUTO på høyre side av skjermen. Bruker du hvit så burde alt være i orden.

 

Du kan også forsøke å gå på skjerminnstillingene på picture-advanced og sjekke hva display mode står på, sett den på det midterste om mulig.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...