Hellemyr Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 (endret) Hei. Har en bil som det er blitt byttet motor og drivverk, fra vanelig sugemotor med 150hk, til samme type motor men med turbo på 200hk. Bilen er en 86 modell. Har ingen dokumentasjon på dette. Kan dette skape mye problemer når bilen skal bli godkjent? Endret 4. august 2009 av Hellemyr
Pluggen Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Mer info om blant annet bil/modell o.l trengs..
Hellemyr Skrevet 4. august 2009 Forfatter Skrevet 4. august 2009 Bilen er en Mazda Rx-7 86 modell. Skiltene på bilen ble levert inn for ca 2-3 år siden. Vet ikke om motoren er byttet før eller etter skiltinnlevering. Det stod i en 150hk suge vankelmotor i orginalt. Nå er det en turbo wankel motor på 200hk, fra 87-92 rx-7. Drivverk og oppheng er også fra turbo motoren. Har ingen dokumentasjon på hva som er gjort.
epifant Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 EU-kontroll: 1. Folkene på verkstedet aner ikke hvordan bilen ser ut i motorrommet originalt og ofrer det aldri en tanke (kanskje ikke ta EU-kontroll hos Røinås eller AutoTeknikk...?). 2. Folkene på verkstedet blir mistenksomme fordi det er en japsebil med turbo, og nekter å godkjenne. Om du blir nødt til å vise hele stasen hos Statens Vegvesen vil de nok også krangle litt, siden du 1. har bygd først og spør etterpå 2. kjører japsebil med turbo.
Marvil Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 Kan dette skape mye problemer når bilen skal bli godkjent? Ja. Biltilsynet krever nok dokumentasjon på ombygginger. Du kan høre med Mazda om de har papirer til deg, om den aktuelle bilen er levert med motoren du har satt inn (selv om ikke akkurat din er det), har de kanskje papirer på hva som må flyttes over for at dette skal kunne godkjennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå