Gå til innhold

Noen NITH (DPH) studenter her ?


Anbefalte innlegg

Har vi noen NITH studenter her på hardware.no forumet ?

 

Jeg skal nemlig velge mellom

Diplomstudium IT og Ingeniørstudiet i NITH.

 

Prøvd å lest litt for å komme på forskjeller, men det er så vanskelig når man ikke har tatt fagene selv (og da er det jo kanskje litt for sent).

 

Hva er mest "morsomt" ? Og hva slags jobbmulighet har jeg når jeg er ferdig med en av studiene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å bli høgskoleingeniør må du ha en del realfag, dvs. :

 

6 vt. Matematikk

2 vt. Statistikk

3 vt. Kjemi/miljø

2 vt. Fysikk

 

...pluss muligens et prosjektfag. Bortsett fra dette tror jeg ikke det er store forskjeller i faginnholdet. En høgskoleingeniør-tittel gir sannsynligvis også bedre muligheter for påbygging (siv.ing. etc.).

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-01-24 08:54 ]

Lenke til kommentar

Kommer jo helt an på hva du skal bli når du blir stor, det. Ingeniørklassene er jo små og søte. Selv er jeg ferdig med diplomstudiet og er i jobb i en uke til før jeg reiser til Australia for en mastergrad der.

 

Min erfaring er at det ikke har så mye å si hva du velger, men det er klart ting kan endre seg. Kravene blir jo ikke akkurat mindre etter at mange nok bedrifter har driti seg ut vet å ansette alle som vet. Er du en veldig "knotter" og bit-frik er nok Ingeniøren det beste alternativet for deg. Dersom du tenker litt større i forhold til prosjekt/ modellering/ programmering og hele pakka, er vel Diplomstudiet bedre for deg.

 

Har i allefall aldri angret på at jeg tok dippen istedetfor ingeniøren, og så slapp jeg jo matematikken, da...

Lenke til kommentar

Nope, ikke noe slikt i Trondheim. Du finner skolene på Bekkestua(bærum), Oslo, Stavanger og Bergen.

 

Hva det går ut på?? Du lærer en masse om data..

De to første årene lærer du programmering, systemutvikling, prosjektarbeid, Datamaskinens oppbygning, internet applikasjoner, databaser++

Det siste året spesialiserer du deg om enten systemutvikling eller programmering, velger ett par valgfag og har en prosjektoppgave ute i en bedrift.

Lenke til kommentar

Det høres mer fristende ut å ta Diplomstudimet.

DEt høres liksom morsomere ut med programmering og prosjektarbeid enn Fysikk, Matte, Miljø liksom.

 

Men på en annen side så høres ingeniørtitelen bedre ut, og det høres ut som jeg får et "bedre" utdannelse dersom jeg velger ingeniørstudiet.

 

hmm... vanskelig valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...