Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drikker olje, røyk når du slepper gassen å går på ijen?


Fire^^

Anbefalte innlegg

Hei, bilen min har begynt å drikke olje... Den ryker når eg går på gassen igjen etter å ha rent ned en bakke eller bare rent litt på motoren... Den ryker bare når eg har vert av gassen, ikkje vist eg trør gassen i bånn uansett gir...

 

Hva kan være galt?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drakk den olje før dere bytta ventiltetninger og toppakning?

 

Sitter registerreim riktig på da?

 

Kan jo være slitte stempelringer også.

Drakk minimalt me olje før vi byttet. Registereim skal sitte rett på... Stempelringene aner jeg ikke men de var litt rart at de har begynt sånn plutslig etter at vi byttet pakningen?

Lenke til kommentar
Da er enten ikke toppen tett, eller dere har fått toppakning med feil/gjort en feil, eller så er det noe rart med ventilene siden det skjedde etterpå.

toppen er blitt sjekket om den er bein, å den har blitt planet før vi byttet topppakning, byttet 2 ganger faktisk får første gongen så fikk vi feil pakning, andre gang fikk vi rett å byttet alt av pakninger i samme slengen, inkludert ventiltetningene. Forstår ingenting av dette eg :no:

Lenke til kommentar
Kan være sprekker i toppen, også innvendig mellom kanaler og evnt inn i til sylindre.

 

Men merkelig at det skjer rett etterpå. Sikker på at det ikke er bare oljerester osv? Du ser tydelig på peilepinnen at olje blir brukt?

 

Hva slags bil og motor snakker vi om?

Er ikkje oljerester trur eg, kjørte ein del dagen etter byttet for å "blåse" vekk litt sot, da røyk den minimalt etterpå, la så merke til røyken dagen etterpå når eg rant ner ein bakke å gidde gass ijen. Etter Byttet fylte vi olje til maks på peile pinnen, etter 2 dager var de ikke mulig å se olje på peilepinnen så de går veldig mye olje, kjørte vell ca 5 mil mulig?

 

Er ein Honda Civic 1.4 95 modell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...