Gjest Guest_Tornerose_* Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Hei. Er en gutt i midten av tyve årene. Vanlig hverdag for meg er: Sove fra ca 23-7, jobbe fra 8-16, sove etter jobb i 2-3 timer. Det pleier og fungere helt greit, men er utrolig trøtt hele tiden! Nå som jeg har ferie, kan jeg legge meg sånn i 23 tiden, og sove og sove. Jeg kan ærlig si at jeg ALDRI har sovet så lenge jeg vil, idag sov jeg til halv 2 (Ja jeg våknet nettopp) 14 1/2 time, og jeg ble da vekt. Dersom jeg hører med lege ang dette så sier de alle det samme: Tren, og spis riktig. Jeg vil si at jeg gjør dette. Trener flere ganger i uken, og spiser "sunt" og regelmessig i løpet av dagen. Hva er galt??? Hvordan kan jeg få mer energi og overskudd? Håper på svar.
roht Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Eit mogleg svar kan vere problem med stoffskiftet. Stikk til legen din og ta blodprøve!
laurell Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Spør heller legen om du kan ta en blodprøve for å sjekke om du har nok jern i kroppen. Det kan vær en av grunnene til at du er trøtt hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Takk for svar. Når det kommer til jern har jeg fått vite at jeg har nok av dette. Hadde ikke det før dog, men etter jeg begynte å trene og spise "sunt" kom det seg opp. Men ja, får vel kontakte lege igjen.
Nickless Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Hadde noe lignende mens jeg hadde ferie i jula. Kunne legge meg halv 11- 11 og sove til 13-14 neste dag og fortsatt være trøtt. Men det gikk over etter at jeg hadde fått litt ro og en ferie. Kan rett og slett hende at du bare er utbrent og trenger tid til å komme deg opp igjen
Erik den Raude Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Stå opp tidlig, gjør det til en rutine. Om jeg avviker fra den rutinen blir jeg også trøtt og jævelig. Man må bare være litt sta.
covah Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Høres nesten ut som lavt stoffskifte (wikipedia-link). Be legen skjekke dette ved å få tatt en blodprøve. Samboeren min har dette, og var trøtt HELE tiden før hun fikk behandling.
aquafrank Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Hvordan er humøret ditt? Det er svært mange som lider av en lett deresjon uten å vite dette, og dette kan noen ganger føre til mer eller mindre konstant tretthet. Det kan også være som andre nevner at stoffskiftet ikke er helt på topp. Tenk gjennom hverdagene dine; -Er det noe som er kraftig endret fra tidligere, både jobbmessig, sosialt, på privaten etc. Nevn slikt for legen.
Newklear Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Drit i å sove på dagen, og legg deg en time (eller en halv) tidligere. Og ikke sov til 12 i helgene, stå opp sånn 9-10.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå