Gå til innhold

Augustfest 2009 - Anew - 30-50-(70)-105


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6. August

...det kan jo ikke alltid gå bra... Planen var å gjøre en Ingardj-by-night, men 630 sekunders eksponeringstid ble for mye for bildebrikken, og for lite for det tilgjengelige lyset. Dette er resultatet etter ganske kraftig Noise Ninja og stuck pixel correction... :/

 

If The Night

613315278_Yh2Vw-X2.jpg

Vivitar S1 @ f/11, 630sek.

 

Dagens låt: Kaleidoscope - If The Night

Lenke til kommentar

Litt i Helmut Newton-hjørnet i dag. Newton var instrumentell i å utvikle motefotografiet til en kunstform, og jeg er spesielt fascinert av bildene han gjorde for Thierry Mugler og motehuset Blumarine på 1990-tallet. Dagens er inspirert av en serie for Blumarine, som man kan finne på s. 120-123 i boken A Gun For Hire. Det harde blitslyset og den drøye oppskarpingen er ikke tilfeldig.

 

Stepping Stone

613436222_LHVDB-X2.jpg

D200, AF-D 50/1.8 @ f/11.

 

Dagens låt: Sex Pistols - Stepping Stone (Spotify)

 

Some people's photography is an art. Mine is not. If they happen to be exhibited in a gallery or a museum, that's fine. But that's not why I do them. I'm a gun for hire.

-Helmut Newton

Lenke til kommentar
Ser at du har lagt din elsk på ekstreme lukkertider

Det er vel ikke så mye lukkertidene, som lyset jeg får ut av dem jeg har lagt min elsk på... ;)

 

Det var en tid da alle respektable hjem hadde noen bokser helmantlet 7.62mm i kjelleren, siden man aldri visste hvem som kom til kaffe:

 

Kill for Peace

614346758_ZV9A4-X2.jpg

AI 105/2.5 @ f/11, 270sek.

 

Dagens låt: The Fugs - Kill for Peace

Lenke til kommentar
Med fare for å bli skutt; hvis alle har en eske med 7.62mm i kjelleren, hva gjør din i hagen?

 

(Dette er min måte å si at jeg tror det hadde blitt bedre om du faktisk hadde tatt bilde i kjelleren..)

Ingen fare for å bli skutt. Jeg har kuler og krutt, men ingen børse. :) Vurderte å gjøre det i kjelleren, men tok det ut, og det ble et helt annet bilde enn jeg planla, for det var så mørkt at jeg ikke så noen verdens ting, og mens jeg holdt på å klargjøre begynte det å regne kraftig.

 

Dagens:

 

Slakt

615304540_Kdz6i-X2.jpg

30mm, f/8, 330sek. Samt en SB-800 @ 1/1 m/tungsten gel på en D200 med selvutløser inne i huset... :roll:

 

Dagens låt: Raga Rockers - Slakt (Spotify)

 

Raga (samt Sex Pistols, Dead Kennedys, Kjøtt og ymse annet) var soundtracket til mine tidlige tenår...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

You start a conversation

you can't even finish it...

 

Jeg begynner å bli skikkelig lei av å rusle ut med ustyret i 23-tiden om kvelden, og med en gang jeg har satt opp stativet, så åpner himmelen seg og regnet styrter ned... Chemtrails, Jens...

 

Psycho Killer

616170426_wNF4d-X2.jpg

30mm, f/4, 15sek, iso 400, litt lys her og der.

 

Det skulle egentlig vært en høy, slank dame i trang, sort kjole og med høye stilettheler som holdt den kjøttøksen, men for å si som en av tidenes viseste menn - Donald Rumsfeld - en gang sa da han skulle forklare for en soldat hvorfor han måtte kjøre rundt i Irak i en bil uten pansring - You go to war with the Army you've got.

 

Dagens låt: Talking Heads - Psycho Killer (Spotify)

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha. I går måtte jeg ta et frikort på grunn av akutt mangel på motivasjon (jeg hadde forsåvidt bildet planlagt, men jeg orket bare ikke å legge meg ned i søla enda en kveld...)

 

Derfor får dagens bilde tittelen I morra skal jeg starte et nytt og bedre liv

618110465_nzibR-X2.jpg

Vivitar S1, 1/160 sek (ikke nok), f/5.6 (for lite), iso 450 (hvorfor får auto-Iso øke iso i mye finere steg enn meg?).

 

Dagens låt: Kjøtt - Nytt og bedre liv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...