Gå til innhold

hvordan bestiller man og betaler på ebay. dyr frakt hit?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hvordan bestiller man og betaler på ebay til. dyr frakt hit til norge? jeg er veldig skeptisk til å bestille ting på nett, og håper dere kan si meg at det er enkelt og trygt med abay.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På ebay bør man bruke paypal, da er man sikret om selgeren prøver å lure deg, og selgeren har aldri tilgang til info om ditt kort. Er du ekstra paranoid kan du også betale med nettbank ved at du på forhånd setter inn penger på paypalkontoen.

 

Fraktprisene varierer, men så lenge du holder deg til auksjoner der den er oppgitt så vet du hva det blir.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

ser på en ting som koster 16 dollar. valgte norge for å beregne frakten om det stå "Free shipping". hvordan kan det lønne seg å selge noe for 16 dollar å sende det gratis?

 

kanjeg bruke enttbank for å sette inn penge på paypal?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

kan man bruke nettbank for å sette in penger på paypal?

 

når tingene sendes til norge, tar posten her over det og leverer det til meg?

Lenke til kommentar

Du kan som nevnt benytte paypal som er et mellomledd mellom deg og selger. Dette fungerer da som et ledd i sikker handel da paypal kan tvangstrekke pengene tilbake fra selger om det hele viser seg å være bullshit. Dette er etter min mening den beste løsningen, og ikke minst det sikreste. Dessuten er det alltid en fordel å sjekke tilbakemeldinger på selgeren du vurder å handle fra.

 

Når det kommer til frakt må du alltid sjekke dette, og evt spørre hvis det ikke står oppgitt. Noen selgere selger varene billig med tar meget godt betalt for frakt. Når det kommer til selve frakta, så hender det UPS sender det hele veien og kommer og leverer det på døra di. Andre ganger går de via tollen hvor posten tar over leveransen, noe som tar evigheter i forhold.

 

Skjønner godt at du er skeptisk, var det selv første gangen, men jeg har nå handlet mye fra ebay og føler meg nesten mer trygg der enn visse steder i norge til og med. Det viktigste er å avdekke kostnader og selgers rykte før du gjør noen kjøp. Etter det så har du paypal på din side dersom noe skulle skje videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg setter inn penger på paypalen min, også sender jeg pengene via paypal til selgeren? også kan jeg trekke tilbake om det er svindel? hvordan funker det?

Lenke til kommentar

Enten betaler du direkte ved å bruke paypal ved endt auksjon/kjøp. Du betaler da direkte inn på din paypalkonto det eksakte beløpet, som deretter blir sendt direkte videre. En annen mulighet er å overføre penger på forhånd til paypalkontoen, og trekke fra denne ved eventuelle kjøp.

 

Paypal fungerer som en sikkerhet, og vil tvangstrekke pengene tilbake fra selger dersom du har ditt på det tørre og selgeren har svindlet deg på noe vis. Har aldri vært borti noe slikt før, så jeg har ikke så veldig innsikt i hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

ja da skal jeg prøve å bestille noe. regner med at det er paypal.com

 

må man betale toll på plakater?

 

og når jeg bestiller noe som jeg må betale frakt på, da blir jeg vel kun trekt en gang, alt prisen på tingen og frakten taes i et?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

om pakken blir fraktet av UPS eller noe annet budfirma (det koster vel en del?) og jeg ikker hjemme til å ta imot den. hva skjer da? kommer de tilbake om en uke? må jeg betaler mer? tar posten over?

 

om jeg setter inn 1000 kr på paypal kontoen og bruker halvparten, kan jeg ta å sette pengene inn på min egen bankkonto da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

enda flere problemer! jeg er registrert på både paypal og ebay. skal de sammensveises på noen måte?

 

når jeg ikke hadde bruker på ebay så kom jeg inn på noe norske greier der, men nå så kommer jeg ikke inn på det. jeg ahr valgt norway så jeg skjønner ikke hvorfor. da stod frakten helt øvert også og det var kjekt. nå står det noe annet der oppe og ved siden av fraktkostnaddene står det "Other Int'l Shipping (see description)" hva betyr det?

 

edit: der kom jeg meg inn på eBay Global handel. hadde heldigvis oppe en side med det så nå er jeg innlogget og på eBay Global handel.

 

er eBay Global handel noe annerledes bortsett fra språket og at den tydeligvis bare finner produkter som sendes til norge?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg må bare ha det helt klart. jeg logger meg bare inn på paypal etter å ha kjøpt noe så sender pengene seg selv?

 

hvordan får jeg eBay Global handel til å være standard? vil jo ikke gjøre en feil å betale for noe jeg aldri får sent hit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...