Gå til innhold

Serial to USB converter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med å koble til ein touch skjerm til ein kiosk pc. Den er satt opp slik at VGA og USB (transparent) signala blir kjørt igjennom ein kat6 kabel via ein vga-ekstender. Maskinene står på et bakrom, og ein skjerm med touchscreen står ute i lokala. Dette fungerer fint på kabelstrekk opptil 50 meter. Skal bytte kiosk pc'en med ein annen, men litt eldre modell og programvare. Den nye programvaren er desverre satt opp til å komunisere med touchscreen via serial com cabel, ikkje USB.

Har prøvd å få tak i ein serial til USB converter, men dei eg finner går motsatt vei; fra USB på pc'en til COM på ekstern enhet. Det eg trenger er motsatt; fra USB på ekstern enhet (touchscreen) til COM på PC'en. Noen som veit om ein slik løsning? Er dette overhode mulig? Finnes det noen løsninger for å kjøre signala fra com cabelen i gjennom nettverkskabelen, slik som vi gjør med VGA/USB?

Sliter litt med dette, så eg håper dette samfunnet av smarte hjerner kan hjelpe meg på vei. Alle forslag settes pris på!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...