Gå til innhold

Augustfest 2009 - sverrelerre - natur


Anbefalte innlegg

Bruker: sverrelerre

Utfordring: natur & landskapsfoto

Deltakernivå: pingle

Utstyr: Nikon D90, 18-70mm, 10-20mm, 55-200mm og muligens 30mm.

 

Jeg blir pingle i denne runden, da jeg kommer til å tilbringe deler av august på Hardangervidda. Nettilgangen blir nødvendigvis noe begrenset i den perioden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lørdag 1. august:

 

Dette er tatt i nærheten av hytta vår på sørlandet, på øya Hille utenfor Mandal. Dette blir det første og siste bilde fra sørlandskysten, for i morgen setter vi snuten mot Hardangervidda!

 

Gamleveien

 

post-50883-1249163723_thumb.jpg

 

D90 & sigma 10-20mm: f/11 - 14mm

 

edit: trykkfeil...

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Pene farger i det første bildet. Jeg får følelsen at jeg ser opp en liten bakke når jeg ser på det. Det andre likte jeg godt. Den vinden ga en fin effekt på sivene i vannet. Minner nesten om tåke. Men hvorfor er det ikke løv på det treet? Er det dødt, eller kanskje angrepet av noe? (Her hjemme i er bjørka uten løv i store områder etter løvmakkangrep, og det fikk meg til å tenke på det.)

Lenke til kommentar

takker for tilbakemeldinger:-) Treet i bildet er nok 'selvdødt', og bare lå der i vannkanten. Dette er på ca 950 moh, så det er harde vekstvilkår for trærne...

 

Det ser for øvrig ut til at dette blir mitt siste bidrag på et par dager. Grunnet dårlig nettilgang på turistforeningens hytter får jeg ikke lastet opp. Men jeg tar likevel bilder hver dag, og håper på å laste opp til helga.

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Takker for alle de fine tilbakemeldingene på søndagens bilde:-)

 

Da var jeg tilbake fra fjellet, og har endelig tilgang til internett og datamaskin igjen... Det ble heldigvis litt tid til foto, så jeg satser på å laste opp et bilde per dag, så fort jeg får gått gjennom bildene. Vi begynner med mandag:

 

Mandag 3. august

 

Ved Gjuvsjåen

 

post-50883-1249681293_thumb.jpg

 

D90 & 18-70mm: f/14 - 18mm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...