Gå til innhold

Athlon XP 3200+ lanseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk testen på www.tomshardware.com.

 

AMD bør skjerpe seg med PR ratingen sin. Jeg velger stort sett selv å holde meg til AMD pga pris/ytelse, men de ødelegger sitt eget rykte ved å lansere en XP3200+ som ikke engang klarer å hamle opp med P4 3.0GHz.

 

Dessuten er man jo avhengig av nytt HK med siste revisjon av nforce2 for å kjøre dritten.. Noen vil nok klare å kjøre den noenlunde stabilt med sine nforce2 kort (sannsynligvis jeg også med Epox 8RGA+) men mange som sitter med nye KT400 baserte kort vil jo ikke få utnyttet 200MHz FSB.

 

Min konklusjon er at AMD burde spart seg denne..

 

Andy

Lenke til kommentar

Det er ca fire mnd til AMD kommer med athlon64, kan ikke AMD være så snille å være litt overlegne nå da, lansere 3300+ på 2.5GHz 400ddr, og da levere en prosessor som slår en eventuell p4 3.3GHz på tilnærmet alle felt?? Det må da være bedre å levere MER enn man skryter av, en mindre? Tror kansje det hadde gitt dem et utrolig godt rykte på sikt....

 

Vel, bare litt høyt tenkning fra min side :roll:

Lenke til kommentar
Det er ca fire mnd til AMD kommer med athlon64, kan ikke AMD være så snille å være litt overlegne nå da, lansere 3300+ på 2.5GHz 400ddr, og da levere en prosessor som slår en eventuell p4 3.3GHz på tilnærmet alle felt?? Det må da være bedre å levere MER enn man skryter av, en mindre? Tror kansje det hadde gitt dem et utrolig godt rykte på sikt....

 

Vel, bare litt høyt tenkning fra min side :roll:

 

Vel, å levere MINDRE enn man skryter av er å skyte seg selv i foten vil jeg påstå. Skal man absolutt skryte av noe så må man f*en klare å utføre det man sier også. Eller kanskje ikke; er vel derfor det kalles "skryt".

 

Litt videreføring av høyt-tenkingen din. :wink:

Lenke til kommentar

:lol::lol::lol: CID 1000 spam om dagen har jeg alene :D

Uansett, enig i at AMD burde prøvd å imponere. Men jeg tror det har med penger å gjøre. Se på hele prod. spekteret. Alt for mange prosessorertyper, hele tiden nye. Og dette hesteløpet mellom AMD og P4 fører til lanseringer som har for mål å akkurat knekke motstanderens CPU, men ikke mer, de må "spare" prosessorkraft til motpartens neste prosessor.. Vi så det samme mellom Nvidia og ATI på skjermkort nå. Ingen skal fortelle meg at ikke ATI hadde klar 9800 PRO tidligere (laberatorienivå) enn da de lanserte den. De ventet på å "knekke" Nvida sin FX5800. :o

 

Men vi er da ikke kommunister heller, ingen vil prøve å gjøre det enklere for oss forbrukere.

 

Bortsett fra, muligens, slike forum??

:woot:

Lenke til kommentar
Ja, allerede!

Lurer på om intel har noe på lager som de kan stille opp med..

 

Ja visst de har jo 3.0 GHz prosessoren med FSB800, samt 3,06 med FSB533. Førstnevnte ser ut til å klare seg bedre, mens den andre ligger jevnt bittelitt over.

 

Nå har jeg kun lest testen hos Tom's, og ikke skjekket flere tester, så please kom med motargumenter, eventuelt linker til andre tester.

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg kun lest testen hos Tom's, og ikke skjekket flere tester, så please kom med motargumenter, eventuelt linker til andre tester.

 

hvis du ser litt lengre oppe i tråden har jeg gjort det...eller går på relabilitieten til benchmarkene.

 

http://www.theinquirer.net/?article=9445

 

den viser hvordan diverse nettsider er helt unenige om hvor bra xp 3000+ er (greit nok at det er 3000, poenget er fortsatt det samme om du leser artiklen). Et visst selskap, la oss kalle det Intel Evil Inside, har hatt en lang finger med i utviklingen av en del benchmarks... :wink:

 

Håper den er av interesse -når du kun har to aktører kan konkurransen bli noe skitten hehe

 

TimeTwister

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...