Gå til innhold

Blu-ray tapte i Kina?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet er vel at Blu-rayplater koster mere enn alternativene og da er det ikke så rart om "folket" faktisk ønsker seg det formatet som er rimeligst med omtrent lik kvalitet.

Uansett så kommer B-r og andre plater til å være kortlivet IMO. Det er nok bare et intermezzo før minnekort og HDD overtar hele markedet.

Folk flest har ingen hemninger i å betale 100-150kr for en DVD eller en CD.

Jeg har betalt rundt 110kr gjennomsnittlig for de blu-ray'ene jeg har, nærmer seg 80 nå.

Jeg tenkte primært på plater som man kan brenne selv, men det kom vel ikke fram i innlegget mitt ;) For min del har jeg hatt samlinger av LP, MC, VHS, CD og DVD. Denne gangen gidder jeg ikke være med på å bygge opp en ny hylle og alt havner på harddisk inkl musikken.

Har Blu-ray på PS3 om det mot formodning skulle bli aktuelt å kjøpe en hardcopy.

 

Verden er i endring og blårussen må bare henge med om de ønsker eller ei...

 

Det forstod jeg ei, min quote er da litt meningsløs ;)

Lenke til kommentar

Etter min mening har HD DVD og Blu-ray tapt. CD er ikke fremtidens medium. En titt i DVD-butikken forteller også en historie, uendelige rekker med DVD'er, en liten hylle med Blu-ray. Grunnen er nok at mange er noe forbannet over en industri som går fra det ene lite kompatible systemet til det neste, men teknologiske bakdeler hele tiden (innebygget beskyttelse av opphavsrett, som går ut over vanlige ærlige kunder, og som piratene knekker fort som...)

Med en Popcorn Hour og en DVD spiller i stua, 7-8 PCer med DVD spillere, 2 XBox'er med DVD spiller, blir Blu-ray (eller HD DVD) noe jeg ikke føler jeg trenger. Med en glimrende mediaspiller som Popcorn Hour (som har fellers firmware med mange andre merker) som kan streame fra hva som helst, hvorfor er det ingen filmutleiere som ønsker å støtte denne, med et enkelt kjøpeinterface som kan installeres i spilleren ? og leie ut MKV filmer fra nettet ???

 

Problemet for filmbransjen (i tillegg til at svært få filmer som lages for tiden er verd å se) er at da DVD kom kunne vi laste ned DivX som ga lav kvalitet, og kjøpe filmene vi likte på DVD i "super" kvalitet. Nå derimot flommer vi over med MKV filer i 720i og 1080i, men kjøper vi den er bare DVD tilgjengelig om vi ikke har en dedikert Blu-ray, ofte finnes den kun på DVD. Situasjonen er på et vis opp-ned...

 

Jeg tror eneste håpet for Blu-ray's liv er om flere gjør som Popcorn Hour nå har gjort, å lage en madiaspiller som også har Blu-ray, Popcorn Hour C-200

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...