Gå til innhold

Acer Aspire 5935G - Mye for pengene?


hu-

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om jeg skal kjøpe en Acer Aspire 5935G. Men er litt usikker på om jeg får mye for pengene. Noen som kan si meg om dette er en data jeg kan bruke til gaming? Har ikke lyst å kjøpe en data som "går ut på dato" 1mnd etter jeg kjøper den.

 

Link:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=108404

 

Btw. Noen som vet hvordan det fungerer med frakt osv. fra MPX.no?

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som vet?

 

Du får definere hva du mener med gaming. Flaskehalsen for alle bærbare er alltid skjermkortet, ser denne er utstyrt med GT 240M som scorer omtrent middels av dagens tilgjengelige grafikkort for bærbare.

 

Se på disse sidene:

http://www.notebookcheck.net/Computer-Game...ds.13849.0.html

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForc...0M.17654.0.html

 

Som du ser av sammenligningen i første link presterer kortet jevnt over bra, men får store problemer med høye settings på nyere spill som Far Cry 2 og Crysis som vel er de ultimate stresstestene for bærbare grafikkort.

 

Med andre ord; kan du klare deg med litt lavere oppløsning og rundt medium settings i disse er maskinen god. Men ikke forvent at den varer like lenge som et desktop-alternativ i samme prisklasse. Du kommer til å måtte fyre ned på settings i så godt som alle større utgivelser i fremtiden for å spille med akseptabel framerate på denne.

 

Maskinen ser vel generelt ut som en god allround desktop-replacement med akseptabel gaming-kapasitet.

 

Håper det hjalp! :)

Lenke til kommentar
Bra pc å bruke også? Altså bra tastatur osv?

 

Noen som vet hvor jeg får bra pris på den?

 

Btw. står forskjellig info om cpu'en overalt. Forskjellig på elprice enn på MPX.no =\

 

Billigst er MPX som har maskinen til 7990,-.

 

Den kan være at forskjellige butikker har litt forskjellige versjoner av PC'en, da den produseres med flere forskjellige prosessorer f.eks. Skal dog ikke være noen nevnbar ytelsesforskjell selv om prosessortypen er litt forskjellig.

Lenke til kommentar

Takk for all hjelpen! Jeg har nokk bestemt meg for å kjøpe denne maskinen. Noen som har erfaring med nettbutikken mpx.no? Om det er gratis frakt for en så dyr vare? Og om de bruker lang tid på å levere varen? Aldri brukt mpx.no før. =\

Lenke til kommentar

mpx.no eies av komplett asa. Så seriøsiteten er det ikke noe i veien med.

 

Nei det er (nesten) ingen butikker som har gratis frakt, og dette er nok ikke å anse som en dyr vare heller.

 

Lagervarer sendes maksimalt 1-2 virkedag etter man bestiller erfaringsmessig. Tviler på at 5935G kommer på lager før midten/slutten av august dog.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...