Gå til innhold

Valg av printer for lite kontor?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Printere er et evig problem for oss, og nå vil jeg ha noe jeg kan stole på.

 

Har nå en Brother DCP 9045 CDN som, kort tid etter at tonerene er byttet, skriver forferdelig skjoldete og fælt. Etter lange samtaler med Brother support som ikke hjelper meg noen vei, vil jeg ikke ha brother igjen. Grunnen til at det ble brother i utgangspunktet var at denne skulle ha lav forbrukskostnad, spesielt i forhold til printeren den erstattet - En Oki c3200.

 

Men ja, etter den utblåsningen, så er dette noen specs som må være på plass:

  • Fargelaser
  • Nettverk

Brother'n vi har nå har dupleks, kopi, dokumentskanner etc. Selvom alt dette er veldig kjekt, så er det vel alt dette som gjør at selve printerdelen er så-som-så til denne prisen.

 

Så spørsmålet er vel litt vagt. Har dere noen anbefalinger? Hvilken prisklasse må man opp i for å få en fargelaser som leverer god print kvalitet gang på gang, og som ikke koster skjorta i forbruk?

Endret av BlueVibe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Printere er et evig problem for oss, og nå vil jeg ha noe jeg kan stole på.

 

Har nå en Brother DCP 9045 CDN som, kort tid etter at tonerene er byttet, skriver forferdelig skjoldete og fælt. Etter lange samtaler med Brother support som ikke hjelper meg noen vei, vil jeg ikke ha brother igjen. Grunnen til at det ble brother i utgangspunktet var at denne skulle ha lav forbrukskostnad, spesielt i forhold til printeren den erstattet - En Oki c3200.

 

Men ja, etter den utblåsningen, så er dette noen specs som må være på plass:

  • Fargelaser
  • Nettverk

Brother'n vi har nå har dupleks, kopi, dokumentskanner etc. Selvom alt dette er veldig kjekt, så er det vel alt dette som gjør at selve printerdelen er så-som-så til denne prisen.

 

Så spørsmålet er vel litt vagt. Har dere noen anbefalinger? Hvilken prisklasse må man opp i for å få en fargelaser som leverer god print kvalitet gang på gang, og som ikke koster skjorta i forbruk?

 

 

Har god erfaring med Canon.

Sjekk denne:

http://www.canon.no/For_Home/Product_Finde...8180C/index.asp

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=35642

 

(Canon har andre rimeligere fargelasere hvis du ikke trenger skanner og kopi)

 

 

Dårlig erfaring med HP! Laserjet 2820 og 2840 serien hadde dårlige powersupply og de er veldig konsekvente på å ikke dekke noe på garanti eller reklamasjon etter 1 år.

Endret av aslebasle
Lenke til kommentar

Firmaet jeg jobber i et forhandler av konica minolta og brother, og jeg forstår godt du er irritert over den brothermaskinen du har, at den har lav forbrukskostnader er noe vas, vi har hatt et par av dem inne her og har fått mye kjeft av kunder når de hører prisene på vanlige slitedeler.

Nå kjenner jeg ikke til produktene til andre leverandører, men brother er veldig bra om man ser etter sorthvitt-maskiner, farge derimot så er brother noe skrap.

Vi har solgt en del fargemaskiner av typen magicolor 4690 og 4695 fra konica minolta, og har ikke hørt noe negativt om dem til nå, denne har også duplex kopi og scanning.

 

Link til spesifikasjoner

Eneste forskjellen på 4690 og 4695 som jeg vet er at 4690 har kun GDI, noe som kanskje vil gjøre det problematisk med terminalsystemer og linux/mac, men jeg mener det skal være driver for linux/mac og.

4695 har PCL og postscript som er det vanligste.

 

Ellers finnes det og en type som heter magicolor 1690 som er en litt mindre maskin, men denne har jeg ikke noe spesielt kjennskap til.

Lenke til kommentar

Det er stort sett de større maskinene til konica minolta jeg jobber med, og jeg syntes ikke det er noe mer tull med magicolorne enn det er med bizhub-maskinene til konica minolta, i noen tilfeller er driften på dem faktisk bare bedre, man kan selvfølgelig være uheldig, men til nå har vi kun hatt 2 reparasjoner på magicolorne, en av dem var kundens egen feil (var litt hardhendt og knakk en del), og den andre var en garantisak/DOA (fuser døde etter en uke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...