Gå til innhold

Augustfest 2009 - Palme - Kunstig tilsatt / blandet drops


Anbefalte innlegg

Bruker: Palme

Utfordring: Kunstig tilsatt / blandet drops

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Nikon d5000

 

Dette er da min første utfordring og føler jeg må ha et så vidt tema som mulig.

 

En liten tilleggs utfordring for meg blir å bruke redigeringsverktøyer som Gimp og PSP, noe jeg ikke kan si jeg har noe erfaring med overhode!

Endret av Palme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig stilig. Ser ut som en klubbe med visnet pinne =D Fin Bakgrunn.

 

Thanks :)

Dag 2

 

Rundt påsketider dukket det opp en liten kar på TV-en vår, og der har han nå stått så lenge at jeg begynner å lure på om det er liv i krabaten.

 

Bildet er langt fra det beste jeg har tatt; uten blits så det var opprinnelig ganske mye mørkere. Justerte fargenivået til litt lysere, ellers er det ikke gjort noe med det.

 

post-2225-1249225435_thumb.jpg

Endret av Palme
Lenke til kommentar

Dag 3

 

I dag var det faktisk fint vær i Bergen! Bestemte meg derfor å ta meg en liten tur i nærområdet med kameraet, og angrer ikke!

 

Litt vanskelig å velge ut et bilde i dag, men landet til slutt på dette.

 

Eneste jeg har gjort er å fikse litt manuelt på horisonten slik at den ble nogelunde i vater. Kanskje noen kan komme med noen forslag til hva gøy jeg kunne gjort med bildet?

 

post-2225-1249327072_thumb.png

Endret av Palme
Lenke til kommentar

Dag 4

 

I dag (etter at jeg hadde tatt bildene) merket jeg at jeg fikk en liten a-ha-opplevelse på hvordan kameraet mitt faktisk fungerer. Utrolig gøy!

 

I dag ble det bilde av nyeste medlem av familien. Ble kanskje litt for lyst, men det var faktisk ikke så langt fra slik som jeg hadde håpet på.

 

 

post-2225-1249403206_thumb.png

Endret av Palme
Lenke til kommentar
Eneste jeg har gjort er å fikse litt manuelt på horisonten slik at den ble nogelunde i vater. Kanskje noen kan komme med noen forslag til hva gøy jeg kunne gjort med bildet?

Motivet er ihvertfall gøy :)

 

Jeg ville ha skrudd opp kontrast og fargemetning før jeg til slutt hadde skarpet det opp en smule.

 

Synes du traff godt med motivet her.

 

Tom

Lenke til kommentar

Dag 5

 

Drittvær i Bergen i dag, så holder meg inne i dag. "Vi" har nettop kjøpt oss nye pynteputer som vi har i sofaen. Denne er hverken særlig pen å se på, langt fra billig, og sist men ikke minst så gjør den ikke jobben sin. Den er nemlig ikke noe god å sove på!

 

 

post-2225-1249484570_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dagens er min favoritt så langt, artig med de forskjellige linjene og kontrastene. Jeg og L4r5 satt med forskjellige oppfatninger av hva det var, så det må jo være bevis på at det er bra bilde når man kan "tolke" det på forsjkellige måter. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...