Gå til innhold

[Løst]blue ray til 720p tv uten hdmidvi


Anbefalte innlegg

Hei!

 

har en Thompson 26" hd ready tv uten hdmi og dvi ingang. hvordan skal jeg da kunne koble en blue ray spiller til denne tv'n? kjøpte tv'n for 3-4 år siden uten å vite hva hverken hdmi eller dvi var. men er det ikke slik at en Hd-ready tv skal kunne ta imot 720p signaler? hvis ikke: hva er da poenget med at den har 720p?

 

link til tv: http://www.shoppydoo.co.uk/price-lcd_plasm..._26lb040s5.html

 

På forhånd takk :)

Endret av magb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje via VGA kabel? :)

 

Er jo det som virker mest sansynlig ja :p mulig jeg stilte et dumt spørsmål, men jeg mener å ha last at det ikke fungerer så bra fra blueray? og så jeg på et par blue ray spillere og det sto ingen ting om en vga utgang. er dette vanlig?

 

takk for svar.

Lenke til kommentar

Hvis spilleren har DVI-utgang kan du nok få tak i en DVI-til-VGA-adapter.

 

VGA støtter HD-oppløsning, grunnen til at de sier at det ikke er så bra er at det er analogt og at det derfor teoretisk kan være noe signaltap. Men med mindre du er superkresen på dette skal nok det gå bra med vanlig VGA.

 

Jeg vet ikke om komponent eller SCART (som jo bare er en avansert form for komponent-tilkobling) støtter HD-oppløsning.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Man finner komposit i scart, ikke komponent.

 

 

Komponent (bilde lånt av Wikipedia):

180px-Component_video_jack.jpg

Og så trenger man lydkabel i tillegg.

 

Aha da er jeg litt mer med. Da blir det Komponent kabel med overgang til DVI-I ikkesant?

 

igjen, takk for hjelpen og beklager at jeg er helt grønn på dette området.

 

edit: ser jeg har en grønn ingang som vist på bildet ditt som er merket med CMP, går ut ifra at dette er en komponent ingang?

Endret av magb
Lenke til kommentar
Da blir det Komponent kabel med overgang til DVI-I ikkesant?
Nei det skal være likt i begge ender.

180px-Component_video_RCA.jpg

+ rød og hvit til lyd.

 

I linken i første post står det at TV har komponentinngang (rød/blå/grønn for bilde og rød/hvit for lyd). Denne og VGA er eneste muliget til å overføre HD når det ikke finnes HDMI eller DVI. Poenget mitt var at det er sansynligvis mye letter å finne en BluRay med komponent enn med VGA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...