Gå til innhold

laptop til 10k ^^ |HASTER|


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For å være veldig rask, så tror jeg det er vanskelig å finne den prosessoren du er ute etter sammensatt med skjermkortkravet ditt til 10000 +/- 500.

 

Jeg er også ute etter laptop i samme område med omtrent samme kriterier, og jeg TROR jeg går for: http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetail.aspx?q=p:2502071 om jeg ikke finner noen bedre liggenes ute.

Endret av highlander-
Lenke til kommentar

Eg har kjøpt denne KHLB2 fra multicom og vil sei at eg har hatt en del problemer... Levernigstiden var ikkje rask noe eg egnentlig viste før eg kjøpte den og eg fekk den ikkje før 2måneder(hadde ikkje alle delene på lageret).

 

Da eg fekk den så oppdaga eg at det var problemar med dvd'rommet så sendte den tilbake. Når di har fiksa det instalerte eg windows 7 64-bit men eg hadde noen problemar med ytelsen. det hakka når eg spilte counte strike source. Eg sendte den tilbake igjen og no har di instalert vista 32-bit til meg (gratis)og di fant ingen problemar, så no håpe eg på det beste :thumbup:

 

Eg vil sei at servicen er ikkje noe dårlig. Di har hjulpet meg alt di kunne og har ikkje noe å klage på der. Det er bare eg som har vert jævli uheldig :(

 

Eg trur ikkje det samme komme til å skje med deg og eg angre fortsatt ikkje fordi det er vasnkelig å finne en data med bedre spesifikasjoner med så god pris! og håpe på no at den skal funke bra no når eg får den tilbake :D

Lenke til kommentar

Skal jeg kjøpe bedre graphic card og dårligere cpu eller skal jeg kjøpe bedre cpu og dårligere graphic card ?? hva er best ?? går det ann å "opgradere" en laptop med f.eks et bedre graphic card??

 

Set 1 : P8700, GTS 160M og 15.4" Widescreen WXGA 1280x800 blank skjerm (glare)

Set 2 : T9600, HD 4650 og 15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD eller 15.6" Wide-LED skjerm 1366x768 HD-klar det er litt usikkert hvilken skjerm jeg tar på denne :o

 

Hva er best ??? :)

Lenke til kommentar
Men er det noen som kan svare meg på det angående prossesor og grafikk kort :)

Skal du drive med film/dvd/bluray trenger du god prosessor, skal du drive med bilde/spill trenger du bedre skjermkort. Skjeldent at du får 2,4+ghz, 1gig skjermkort, bluray, full hd i samme pcen, og hvertfall ikke til 10k eller mindre.

 

Jeg prioriterte prosessor når jeg kjøpte meg laptop for 3 mnd sidnen. Har en Hp Hdx 18 demo-pc fra komplett. Så på elkjøp, samme pc, med 2,4 ghz kostet 15k, jeg fikk min for litt over 11k. Det stod "små riper"(fant bare en liten nede til høyre på ca 0.3-0.5 cm), men det blir det etter en stund uansett! Ingenting ser ut som nytt etter 2 mnd i bruk, eller mer.

 

Det med skjermen din. Full hd er utrolig sweet, spiller av bluray, og du har sinnsykt god plass på skrivebordet. Internett, bilderedigering, organisering, du får plass til så utrolig mye mer på skjermen. Men det å spille i 1080p er ingen god ide, det funker! Helt grei kvalitet, men du får mer ut avspillingen ved å sette ned oppløsningen. Spill som warcraft 3 kjører jeg i maks oppløsning med maks quality, men crysis har ikke kjangs. Det kjører liksom, men flyter bedre ved å stille litt ned på instillingene.

Endret av Kris00011
Lenke til kommentar

TUUSEN TAKK!! :) Dette svaret hjalp meg masse ^^ Men det er bare å fortsette å gi meg hjelp ^^ er det noen bra tilbud på Laptop så skriv det for guds skyld ned :p så da for gaming så burde jeg gå for Grafikk kort ?? :) trur jeg ikke kommer til å ta bluray =,( det koster litt mye >.< men som sagt viss det er en super laptop til ca 10k med bluray så gi meg en link da ^^

Lenke til kommentar

da hadde jeg tatt den på datakjeden. når jeg skulle kjøpe, stod det faktisk mellom den og hp'en, som jeg valgte. den har 640gb hdd, 1gb skjermkort, 2.1ghz hvis jeg ikke tar helt feil + bluray, full hd, 18.4". du får også mye større harddisk pga at det er 2 x 2.5" disker inni der. pcen er ikke særlig bærbar lenger, men jeg kødder ikke. den er større, tyngre, so what? folk sier hele tiden eeh den var stor, wow, litt tung? men jeg sier sitt deg ned og trykk litt, det er en helt annen opplevelse.

Endret av Kris00011
Lenke til kommentar
Men de laptopene jeg har funnet har jo bedre grafikk kort og prosessor :D

 

Er ikke de bedre da ?? ¤.¤??

 

bedre er de nok. men jeg synes bluray er greit å ha når man først skal bytte ut maskinen, er ikke hver dag det skjer vet du. og stor skjerm er ikke feil. 1080p var et must. bare du som bestemmer hva pc du vil kjøpe. men de du har funnet er selvsagt bedre til kun gaming.

 

Set 2 : T9600, HD 4650 og 15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD

 

såfall hadde jeg tatt denne. er det bluray på denne?(tviler) og dette med full hd, man spiller aldri på laptop i full hd, men er greit å ha hvis man skal overføre bilde til tv/se bluray/bilder(på full hd tv seff).

Lenke til kommentar

Ok, first things first. Med noenlunde krevende spill anbefaler jeg uansett ikke å spille med maks oppløsning. Det gir rett og slett for lite tilbake i forhold til tapet på bildeflyt. Med andre ord, du burde justere ned oppløsningen på spillene du spiller med mindre de er offline/lite krevende.

 

Videre så kjøper man ikke full HD for å spille på, det er for arbeidsplass (herlig i photoshop for eksempel) eller for film. Om du vil betale 1000kr for bluray er opp til deg. Du kan (men må ikke) se filmer på tv gjennom pc'en på denne måten, igjen opp til deg om du vil ha pc'en som "dvd-spiller" (har du sikkert fra før av).

 

Og så et lite tips fra meg til deg: Fra hva jeg har lest at du har skrevet, ville jeg droppet full HD-skjerm og gått for en kraftigere pc som "bare" er HD-ready. Jeg ville nok skaffet en stasjonær istedenfor også, men om du på død og liv skal ha en bærbar spill-pc, kjøp en bærbar spill-pc. Ikke en som kan gjøre "alt". Du vil få mer for pengene på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...