Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er webmaster på en hjemmeside for et håndballag for sekstenårgammle gutter. Jeg googlet nylig websiden og ble lettere sjokkert da McAfee Siteadvisor hadde flagget linken i Google med et stort rødr kryss og en beskjed om at websiden var utrygg. Jeg klikket meg inn på McAfee siden for å lese begrunnelsen for dette tullet. Der sto det: "Da vi testet dette området, fant vi lenker til error.000webhost.com, som bryter nettlesersikkerheten på vår testmaskin." I tillegg hadde jeg visst promotert sidene via epostspamming! Jeg leste videre nedover sidene hvor to brukerer av SiteAdvisor hadde brunget litt lys over mysteriet:

 

<!--SPOILER BEGIN--><div class="spoilertop" onClick="openClose('caea44334595ef0a42ab2b4a62e8723f')" style="font-weight: bold">Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor</div><div class="spoilermain" id="caea44334595ef0a42ab2b4a62e8723f" style="display:none"><!--SPOILER END-->Vurdering: Dette området er bra

 

As Kaylit said, many people use the same one. The one i go to is a safe arcade so you can't mark this as spammer just because one site uses it.

 

Skrevet 25-07-2009-14:36:00 av Jna, Reviewer , Visningsprofil [ Rykte-score: 1 / 9 ]

 

Vurdering: Dette området er bra

 

Comxa.com is not really a website--it's a domain used by 000webhost.com to host free subdomains. So, the sites will be called _____.comxa.com, and each different ____.comxa.com URL can be owned by separate users. Thus, comxa.com should not be rated as spammy, because it is a domain used by many different people, most of which do not use spam.

 

I myself have found ____.comxa.com websites to be perfectly safe. Of course, because it is part of free website hosting, there are bound to be some people who use it inappropriately. On the whole, though, comxa.com is just another harmless webhost like Freewebs.<!--SPOILER DIV--></div><!--SPOILER DIV-->

 

Først og fremst må jeg få si at dette er utrolig amatørmessig av McAfee. Jeg hoster sidene på en .comxa.com adresse og det er ingen vei utenom uten å skifte webhost. Siden en eller annen tulling har gjort noe dritt på en side også med .comxa.com adresse så er ALLE __.comxa.com sider være usikkre? Hva om jeg hadde hatt en gratis hjemmeside fra Telenor med online.com/xxxxx side og sendt ut noe dritt derfa? Hadde alle sider knyttet til Online domenet da blitt varslet som usikkre sider?

 

Vel, jeg bet i det sure eplet og bestemmte meg for å gjøre noe med dette. - Lettere sagt enn gjort! Det er et valg som sier at du kan kommentere disse påstandene om siden din. Så jeg prøvde det. Først måtte jeg registrere meg, så måtte jeg verifisere at det var min side ved å lage en tom fil på serveren med en kode i. Jeg ba om å få en kode, men fikk svar at den kunne jeg ikke få. Serveren ga feil 404 - tilbakemelding. Altså når du prøver å gå inn på en side som ikke eksisterer på serverplassen min så blir du sendt til denne siden: http://error.000webhost.com/ Det kunne selvfølgelig ikke McAfee akseptere så jeg dreit i det og bestemte meg for å kontakte de.

 

Jeg prøvde å trykke på noe technical contact greier men ble da sent til en side som krevde at jeg registrerte meg på nytt! Jeg prøvde det men siden krevde et lisensnummer fra et McAfee produkt :mad: Nå begynte jeg å bli rimelig irritert. Etter MYE leting etter hvilkesomhelst epostadresse fant jeg en "chat" med en "ekspert" fra McAfee. Samtalen følger under. Jeg kan forstatt ikke forstå hvorfor han ba meg om specs på pcen, tidssone og telefonnummeret mitt!? Men han ignorerte mine spørsmål ang. det :hmm: Han minnet nesten som en kryssning mellom et menneske og en bot!

 

<!--SPOILER BEGIN--><div class="spoilertop" onClick="openClose('689589206d13757dd59741a9f3f65ef0')" style="font-weight: bold">Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor</div><div class="spoilermain" id="689589206d13757dd59741a9f3f65ef0" style="display:none"><!--SPOILER END-->>

 

HI. Im running a website for my norwegian boys 1993 handballteam. But i noticed that your siteadvisor is scaring all my visitors away by flagging my site as "Unsafe".

 

You can by yourself read the comments some of your users have written about my site and how "unsafe" it really is. Appearently you users are better at rating safety of websites then mcafee is. As you can read from the comments, my website appears to be unsafe because someone else with the same WEBHOST have done some shit. So because of that you flagg every site on the internet from the same host and with the same domain provider as "unsafe" - verry proffesional!

 

I really hope you can fix this so i can have som visitors from google aigen.

 

 

 

Thank you for contacting McAfee Consumer Support. How can I help you?

Shilpa: Hi Vetle, this is Shilpa from McAfee Technical Support and I would be assisting you today.

Customer: hi.. DOnt you get what i wrote ten seconds ago?

Shilpa: Vetle, to confirm SiteAdvisor is wrongly marking your site as bad. Is that correct?

Customer: yes

Shilpa: Vetle, I am happy to assist you with this issue. In order to assist you in a better way, I would like to gather basic technical information about your computer. You would receive a Pop Up. Please click on "OK" to provide me with this information.

> representative Shilpa has requested system information from customer Customer.

> customer Customer has sent system information to representative Shilpa.

Shilpa: How do you currently connect to the Internet? (Dial-up, DSL, Cable, or Wireless)

Customer: wireless

Customer: But i dont see how that information would help?

Shilpa: Before that we need to collect some informations.

Shilpa: For the verification purpose, may I know your phone number and time zone.

Customer: xxxxxxxx and the clock is 03:08

Customer: Not sure wich timezone

Customer: +1 or something

Customer: Yes its Utc +1

Customer: But how will this help?

Shilpa: Thank you for the information.

Shilpa: May I place you on hold for two minutes while I research this issue?

Customer: yep

Shilpa: Thank you for being on hold. I appreciate your patience.

Customer: okay

Customer: no problem¨

Shilpa: Vetle, I will provide you the link to submit your issue to our siteadvisor support team.

Customer: hmm.. okay

Shilpa: You need to send it twice they will check tthe issue resolve it soon.

Shilpa: Alternately please mail the issue to [email protected] or online.

Shilpa: Now I will provide you the link to submit your coments.

Customer: okay. so ill send the complaint via email to that adress?

Shilpa: http://www.siteadvisor.com/userfeedback.html

Customer: Do you want me to send the complaint via that link?

Shilpa: Yes, you can.

Customer: ok thanks

Shilpa: You will soon get the reply from them.

Shilpa: You had contacted us with an issue that SiteAdvisor is wrongly marking your site as bad. I have provide you the link to submit the issue and comment to our support tyeam of Siteadvisor. I hope that we’ve resolved your issue, effectively, In case of any further issues please feel free to contact us. We request you to include all previous correspondence when contacting us.

Shilpa: Is there anything else I can do to assist you with your McAfee product today?

Customer: no. im good

Shilpa: Thank you .

Shilpa: You may receive a survey from McAfee in the next couple of days that will give you an opportunity to provide feedback on the support we've offered. This information will be used to further improve our support. You may end this chat at your convenience. Thank you for contacting the McAfee Technical Support.

Shilpa: Have a nice time. Good Bye. Take care.

Customer: thanks the same

<!--SPOILER DIV--></div><!--SPOILER DIV-->

 

Så nå skal jeg sende inn en tilbakmelding til de. Oppdatering følger! :thumbup:

 

Og forresten: McAfee har bare lagd trøbbel for meg! For noen uker prøvde jeg antiviruset dems. Men de bare stengte ALT av internett tilgang på pcen min dypt gjemt i kontrollpanelet. Tok en god stund før jeg fant det ut. Det var jo iforseg en helvetes god brannmur. Bare synd den var så lite brukervennlig!

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har da ikke gjort noen feil?? :nei: Jeg verken promoterer sidene mine via spam-epost eller linker til farlig sider. Og som jeg skrev så er hele opplegget ganske merkelig hvis det er sånn at de flagger hele deldomener (___.tele2.com ) som farlig hvis foreksempel virus.tele2.com driver med snusk.

 

På Facebook er det nå mulig å knytte opp brukernavn på profilen sin. Så min profil kan ligge på f.eks. www.facebook.com/vetle666 . Hva vis jeg promoterer denne adressen via epost? Blir da ALLE facebook sider flagget som usikre hos McAfee?

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at du har gjort en feil, dette er helt klart feil fra McAfee sin side, men og si at de skal brenne i helvete er vell litt drøyt. Ingen som kommer til og ta deg seriøst med et sånt språkbruk osv. Også å samenligne moo.no med facebook.com er som og samenligne meg med Elvis. Viss de har gjort en sånn feil med facebook så har det kommet til og blitt rettet opp i i løpet av timen.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at du har gjort en feil

Sorry for den. Leste litt for fort :blush:

 

Og jeg er klar over at det er noe annet med Facebook. Det jeg prøvde å få fram er hvordan systemene fungerer. Og at det i praksis like lett kan skje med Facebook, Telenor (online.no), vgd.no , freewebs, piczo etc. etc.

 

Og noe annet jeg finner irriterende er at de krever informasjon om pcen min, mitt mobiltelefonnummer og min tidssone for å hjelpe meg med å fjerne advarselen om siden min. Og de nektet å svare på hvorfor de trengte denne informasjonen. Jeg mener det er uproffesjonelt og svært unødvendig å hente inn 100% urelevant informasjon om en som trenger hjelp til å løse noe som i utgangspunktet er McAfee's feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...