Gå til innhold

Spørsmål om RAM for 920 OC


Anbefalte innlegg

Hva ville gitt best resultater mellom gode 1600 CL7 brikker og 1866/2000 CL9 brikker? (De koster ca det samme). Hadde planer om å prøve meg på overklokking igjen med et nytt system, men er en stund siden sist, så er litt usikker på RAM valget.

Hvordan skal jeg balansere ram'en, stramme latency settings og grei ram klokk, eller løsere latency og høyere ram klokk. Planen er å ikke gi mer en 1500-1600kr for et 6GB kit og få mest mulig ut av hver eneste krone.

Skal bruke mitt gamle vannkjøling system med ny cpu blokk, så skal prøve å klokke 920 d0'n så mye som mulig. (Er trippel radiator).

Jeg antar at et 2000 cl9 set ville vært best, men har også lest at ytelsen du tjener på 1600 til 2000 er nokså liten iforhold til 1333 til 1600 og at i7 liker seg godt med lave latency instillinger.

Og noen som vet hvor jeg evt kan få tak i 1600 CL6 Ram i Norge/Norden?

Har egentlig aldri vært noe spessielt fan av Crosair og OCZ, men ser ut som disse er de eneste "klokke brikkene" webshoper kjører om dagen (uten å måtte betale 3k+).

Hva er det folket har valgt/liker her? Og hvis noen kunne nevnt de gode internet sidene med gode tester for overklokking av diverse deler så hadde det vært fint. Er en stund siden sist, så har falt litt av lasset :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er klar over det, via MP. Men, skal jo helst klokke litt på alt ;) Var mere et spørsmål om det var noe fordeler med å klokke C9 1866 ram over å klokke C7 1600 brikker til samme pris.

Da det er noe mer båndbredde over tapt timeings. Samt er det et spesielt chipset nå om dagen som egner seg best, som f.eks når jeg sist drev med dette så var det utt bh5 brikker som var noe av det beste.

Lenke til kommentar

Leste litt mer rundt og ser at Micron D9KPT samt Elpida Hyper ICs er gode klokkere. Men også at de fleste fra Elpida Hyper ser ut til å dø over tid, og bla Crosair har trukket disse fra markedet.

Så har bestemt meg å jakte på noen gode micron d9 brikker, da disse har grei pris og.

Noen som har kjøpt OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz 6GB KIT fra komplett/netshop disse dager og vet hviklen IC disse kommer med? Noen sier Micron andre Samsung.

Skulle ønske noen webshoper i Norge solgte OCZ 1333 Animal serien eller Mushkin Redline 1600 C6, de virker morsomme å leke seg med :<

Endret av zoqiet
Lenke til kommentar

Neinei, ikke de fleste Elpida..Elpida Hyper er det.

De har 4 forskjellige chips fra Elpida pluss Elpida Hyper.

Og Dominator GT kommer tilbake;)

Men er ikke bare Hyper fra Elpida som er bra, sjekk ut G.Skill Trident, er gode klokkere det også. De bruker Elpida BBSE.

 

Dominator GT blir re-lansert:

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=230315

 

Og de kommer med Hyper

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Mente hyper versjonen, nevnte det litt over i posten min, bare kutta ned på navnet når jeg nevte det for andre gang, editer det nå :p

Så at gt brikkene kommer tilbake igjen. Bare lurer på hva prisen blir og når.

Skal sjekke ut g.skill'n nå, hvilken webshop kjører disse i norge forresten?

Lenke til kommentar

Zoq: Det er noen få som har fått med no-name, men de har sagt selv at de skal ha Elpida BBSE, men man kan være uheldig..uansett så er det gode brikker til en grei pris.

Ta den frakten som har sporing og forsikring..hvis du har råd=)

Jeg har ikke bestilt derfra ennå, skal det om ikke så lenge.

Men kjenner en god del som har kjøpt mye derfra og de har bare gode erfaringer.

Har spurt en kompis nå hva han bruker når han bestiller og han tok billigste=)

Tok 3 dager da:D

 

Husk noen brikker er glade i forskjellige timings, foreks Elpida BBSE liker cas,8 og 9...på det går de høyt...Elpida Hyper liker lavere timings igjen osv.:p

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

@camxer

Japp, men den var fra mars, sett noen nyere reviews som har en del bedre resultater.

C10 og ikke greie 2000 engang :<. Vel, greier nok sikkert over 2k med mer volt. Men jeg er noe mer kresen ;d

Blir nok et kit med g.skill på meg. Ser ut som fantastiske brikker til knappe over tusenlappen.

Hvis jeg ikke finner et mushkin set fra ebay ;)

 

 

@fluesopp

Det er gt brikker? :p

Endret av zoqiet
Lenke til kommentar

Tingen er at ved 2.0+ volt på RAM ender du opp med ganske høy VTT (core i7 bør ikke ha større forskjell enn 0.5 volt mellom RAM og VTT)

 

Har aldri vært noe flink med å overklokke minne siden jeg er stort sett interessert i oc av skjermkort og prosessor, men hvis jeg skulle velge idag så ville jeg klart ha gått for G.Skill trident eller OCZ sin animal serie.

 

Edit: er det ikke slik at animal brikkene til OCZ har en "A" i produktnummeret?

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...