Gå til innhold

[Løst]Kan noen hjelpe meg med konfigurert gaming-pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er vi nesten i mål. Dette er de endelige endringene jeg foreslår:

Bedre RAM, bruk to av disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363358

Kjøp Antec Three Hundred, ikke Nine Hundred for å spare penger

Bruk seksti kroner mer på et hovedkort med to PCI-express-utganger for å få muligheten til å oppgradere til CrossFire og to skjermkort "just in case". http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=490259 er et eksempel.

Ikke bry deg med Vista. Seriøst. Du vil sannsynligvis angre på det. Kjør Win7 RC1 i to måneder og kjøp Windows 7 OEM når det slippes om litt mer enn to måneder, om ikke du av en ugudelig grunn foretrekker Vista. Jeg kjører Win7 RC1 og maskinvaren min går som en klokke, og vi har stort sett samme innmat i PCene våre. Har forhåndsbestilt Windows 7 Retail og sparer en god del penger på dette, http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B...=A3P5ROKL5A1OLE . Vet ikke om du kan forhåndsbestille Win7 i Norge, men jeg tror ikke det. Dessverre.

Endret av saccosekk
Lenke til kommentar

nå har jeg satt inn nytt skjermkort, bytta minne og hovedkort og jeg har også bytta ut skjermen til ingen forandring. men: hvis HD og DVD-brenner og kortleser og vifter trekker strøm fra 4-pins intern strøm så holder det ikke med seks. for jeg har:

 

vifter: 4

HD: +1

DVD-brenner: +1

Kortleser: +1

Sum: =7

 

Må heg bytte ut psu eller er det noen som ikke trekker strøm fra 4-pins kontakten?

Lenke til kommentar
Må heg bytte ut psu eller er det noen som ikke trekker strøm fra 4-pins kontakten?

Veldig mange vifter og lignende greier som ikke trekker nevneverdig med strøm kommer ofte med forgreiner eller hva man skal kalle det, hvor man kobler på vifen med 4 pin, mens på andre enden er det en 4pin kontakt til annet utstyr, så en vifte tar ikke opp noen kontakter...

12-189-119-03.jpg

 

Så du kan pakke inn 20 vifter å fortsatt ha 3 ledige 4pinn om du vil...

Å har ikke viftene en slik tilkobling så finned det hundrevis av overganger, koblinger, løsninger på nettet, så i verste fall mådu kjøre med bare 2-3 ekstra vifter en uke eller to til du finner riktig løsning for deg...

 

Kjøper du Antec 300 så står det imontert 2stk 14cm vifter med 3trinns regulering, det er plass til 3 ekstra 12cm, men strengt tatt er 2 også nok...

14cm viftene kobles direkte til hovedkortest mange viftekontakter...

 

Enda en mulig løsning er å kjøpe en viftestyring å sette i front (3,5")

Endret av Tore
Lenke til kommentar

OK TAKK :thumbup: :thumbup: Det var greit å vite.

 

Da skulle PC'en se bra ut. Men jeg lurer på om skjermen er noe å skryte av, eller om jeg bør gå for et annet merke. Og om jeg skal oppgradere til 4890. Men utenom det er jeg veldig fornøyd med oppsettet. :grin:

 

... Og kunne noen ta seg tid til å se over om alt av nødvendige kabler og greier som behøves er med. Så jeg slipper å finne ut av at jeg f.eks mangler en SATA-kabel når jeg skal sette det sammen. Og jeg ser at Komplett.no alltid leverer pakker med en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303162 Men hva er den til?

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Her er et review på skjermen: http://www.expertreviews.co.uk/reviews/253...nq-g2411hd.html

 

Døm selv. Selv brukte jeg 230 pund på en skikkelig kvalitetsskjerm og angrer ikke et sekund.

 

Alle nødvendige kabler skal følge med hovedkortet, harddisken eller optisk media-leser. Hvis ikke det er tilfellet er det garantert en butikk nær deg som selger SATA/PATA-kabler til en grei pris hvis du vil ha de så raskt som mulig.

 

Antistatisk armbånd vil gi deg beskyttelse for statisk elektrisitet som potensielt kan ødelegge komponentene ved bygging. Selv har jeg aldri brukt det og komponentene mine lever i beste velgående.

 

Med pengene du sparer ved å midlertidig ikke kjøpe Vista kan være greit å bruke på et 4890. Se etter en "xXx" eller "Toxic"-versjon for et fabrikkoverklokket kort, eller en "Vapor-x"-versjon for en bedre og stillere kjøler.

Lenke til kommentar

Win7 RC fungerer frem til Mars-April en gang, da slår PCn seg av hver andre time til man får fatt i lisensert OS...

2mnd har ikke noe med det å gjøre..

 

Win7 RC får du gratis fra Microsoft, tro det eller ei...

 

Jeg ville kjøpt en annen skjerm... 24" Samsung (som jeg kjøpte) eller 24" BenQ som komplett har på tilbud igjen til 1395kr...

 

4890 er endel prosenter bedre en 4870, så vurder gjerne 4890...

Lenke til kommentar
OK!

 

Du sa at jeg skulle kjøre Win7 RC1 i to månder. Er det noe sånt to månders gratisversjon som følger med hoded korter, eller prosessoren, eller?

Det er en nesten ferdig versjon av Windows 7 som du kan laste ned fra Microsoft og vil fungere til 1. juni 2010, men PCen vil skru seg av hver andre time etter 1. mars 2010. http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/download.aspx

 

Vil dog anbefale deg å kjøpe Win7 så fort det er sluppet, siden det ikke er direkte mulig å oppgradere fra RC1 til full retailversjon, så det krever en ny installasjon. På den måten blir du ikke så "tilknyttet" til Windows 7 RC-installen din. (eller er det bare jeg som blir følelsesmessig tilknyttet til operativsystemet mitt (mer jo lengre det har vært installert) og lider av depresjoner hver gang jeg må installere Windows på nytt? :p )

Endret av saccosekk
Lenke til kommentar

I stedet for å skrive flere innlegg etter hverandre med bare få minutters mellomrom så kan man heller velge "rediger" på det forrige innlegget man skrev, og legge til mer informasjon der. Med mindre noen har skrevet flere innlegg i mellomtiden. Spesielt unødvendig er det å skrive et eget innlegg med "takk" for så umiddelbart å lage et nytt innlegg med mer informasjon.

 

Har slått sammen en del innlegg for å få det mer oversiktelig.

Lenke til kommentar

Ja det går jo ut snart så jeg må få lasta det ned så fort som mulig. Er det sånn at jeg må laste ned fila og brenne ISO-fila på en DVD. Deretter kann jeg laste ned fila på PC'en som jeg nå skal kjøpe. Er det korekt?

 

Jeg tror jeg velger å holde meg til 4870. Det er greit og et mye billigere alternativ for crossfire.

 

En venn av meg sa at jeg måtte ha samme merke på vifta som på kabinettet. Stemmer dette?

Endret av Martinis5
Lenke til kommentar
Ja det går jo ut snart så jeg må få lasta det ned så fort som mulig. Er det sånn at jeg må laste ned fila og brenne ISO-fila på en DVD. Deretter kann jeg laste ned fila på PC'en som jeg nå skal kjøpe. Er det korekt?

 

Jeg tror jeg velger å holde meg til 4870. Det er greit og et mye billigere alternativ for crossfire.

 

En venn av meg sa at jeg måtte ha samme merke på vifta som på kabinettet. Stemmer dette?

Jeg skjønner ikke hva du mener med den uthevede setningen, men alt du trenger å gjøre er å laste ned en ISO-fil direkte fra Microsoft og brenne den på en DVD - denne DVDen fungerer som en vanlig installasjonsdisk.

Vennen din snakker bullshit, det spiller ingen rolle hvilket merke viftene dine er, enten det er på grafikkort, prosessor, eller i kabinettet.

Lenke til kommentar

OK Takk!

 

Jeg mente akkuratt det som du sa. Jeg skal si til ham at han bare preiker tull :p :p

 

Da sitter jeg egentlig på oppsettet til en billig og grei gaming-pc da' Dere får alle ha tusen takk for hjelpen. Men fint om dere holder dere oppdatert slik at jeg kan skrive spørsmål om PC'en her :thumbs: :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...