Gå til innhold

[Løst]Kan noen hjelpe meg med konfigurert gaming-pc?


Anbefalte innlegg

i den siste handlevognen der har det kommet en myemye bedre skjerm ja, var mest bekymret for den jeg... :p

 

Skjermen er faktisk veldig viktig, det er den eneste tingen du ser, hvordan kabinettet ser ut osv betyr ikke en fis, men om skjermen er dårlig og liten så vil det være veldig uheldig for den helhetlige følelsen/inntrykket av din nye gaming rigg...

 

19" på Windescreen er for lite til stasjonær pc...

 

Den sste handlevognen der ser ut som en fin 8000kr pc inkl frakt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt på å sette inn 6 GB minne i stedet for 4. men vil det ha noe bedre efekt? Jeg lurte på om jeg heller skulle bruke pengene på en bedre psu. Eller om det bare var bra som det var? Jeg ser også mange pc'er som har to av samme cd lesere (med alle de andre mulighetene også.) Burde jeg sette inn enda en Samsung SH-S222A?

Endret av Martinis5
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt på å sette inn 6 GB minne i stedet for 4. men vil det ha noe bedre efekt? Jeg lurte på om jeg heller skulle bruke pengene på en bedre psu. Eller om det bare var bra som det var? Jeg ser også mange pc'er som har to av samme cd lesere (med alle de andre mulighetene også.) Burde jeg sette inn enda en Samsung SH-S222A?

Tviler på at 2 ekstra GB gjør noen som helst forskjell. Såklart er det greit å ha, men i det tilfellet kan du jo like greit fylle opp hele hovedkortet med RAM og kjøre 8GB.

Du trenger definitivt ikke en bedre PSU. Her er en PSU-kalkulator: http://www.antec.outervision.com/ (regn med 100-200W ekstra for å være helt sikker)

Hvis du noen gang ser for deg at du virkelig får bruk for 2 DVD-drev samtidig må du gjerne kjøpe det for min del, men pengene du har tenkt å bruke på PSU/RAM/DVD-drev vil bli bedre brukt på å oppgradere til et Radeon 4890-skjermkort.

Endret av saccosekk
Lenke til kommentar

3 minnebrikker vil faktisk skade ytelsen, derimot 4 kan opperere godt, grunnen til det er at det er dual channel, med 3 brikker får du ikke utnytted dette, det blir singel channel,. 2 brikker kan også støtte høyere fekves, kialllefall på am2+

 

Derimot har en 8 gb kan en sette swap file mot disk til 0, betinger 64 bits os, dette vil redusere framedrops, nesten like bra som en ssd disk vil.

Lenke til kommentar

Nesten, jeg skjønner hvordan du blir forvirret.

 

En bus er enkelt og greit en krets mellom hovedkortet ditt og komponentene. Farten data blir overført med er målt i hertz. Maksimum databushastighet tror jeg refererer til alle busene. (backside, frontside, minne, disk og PCI)

 

Frontsidebus-hastigheten mellom prosessoren (Phenom II 550) og northbridge på hovedkortet er 200 MHZ. Den totale klokkehastigheten din, eller frekvensen, er bestemt av frontsidebus-hastigheten din ganget med CPU-multiplier, som på denne prosessoren er 15,5, derav en 3,1 ghz frekvens per kjerne.

 

Du har kanskje sett at noen av AMDs prosessorer blir markedsført med "Black Edition", det vil si at de har ulåst multiplier, som gjør at de er vestentlig lettere å overklokke.

Endret av saccosekk
Lenke til kommentar

Takk!

 

Jeg skjønte det etter å ha lest gjennom noen ganger. Men hvordan vet du at CPU-multiplier då denne prosessoren er 15.5? det sod jo ikke noe sted. (Jeg vet det ikke har noe med emnet å gjøre men jeg skriver det alikavell.

 

... Eller... Det stod jo klokkerhastighet på 3100, så regestykket var jo ganske enkelt :p :p

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har du sett på kompletts gamerpc i deler? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714

Veldig rå maskin. Den ville jeg kjøpt fordi her har du high end spille ytelse til budsjett pris.

Greitt og å få alt fra en leverandør og. 36 mnd garanti gir de visst på pakka og...

Da har du 1500 til overs til skjerm, men må ut med et par hundringser i frakt.

Uansett så får du ha lykke til!

Lenke til kommentar

ok.

Så hhva ville du valgt, 2x 512mb eller 1x 1gb?

 

Korigerr meg hviss jeg sier feil: et 790-chipset hovedkort støtter kunn tre- og firekjerner prosessor

 

For noen er dette kanskje et dumt spørsmål, men trekker hardisker strøm fra psu? Hva med den green power-greia fra wd?

Endret av Super8
Lenke til kommentar
For noen er dette kanskje et dumt spørsmål, men trekker hardisker strøm fra psu? Hva med den green power-greia fra wd?

Ja, men veldig lite. Det er ingenting å bry seg om.

 

 

 

Men de krever altså en egen pin( eller plugg eller SATA eller hva du kaller det)

 

Og hva med dvd-brenneren. Krever den en egen pin?

 

Eller er det bare en ledning som kobler den rett til hovedkortet og ikke noe mer?

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...