Gå til innhold

Dårlig signal på parabol fra canal digital

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har problemer med at jeg har veldig dårlig signal (rundt 25 %) på parabol fra canal digital, mangler også enkelte kanaler som TV2, og TV2 sport 2 - 5. Tror kanskje grunnen til problemet er fordi det regner og er veldig overskyet ut, men det har da vært det før også uten at jeg har opplevd problemer med tv-signalene. Har en cdc 5050 boks, og alle regninger er betalt så det er ikke problemet. Noen som vet hva som er galt?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det har blåst mye siste dagene kan parabolen ha blitt dyttet bittelitt ut av stilling. I tillegg så ville jeg sjekket kabelen, at den ikke har noen slitasjeskader o.l. noe sted.

Alt fungert fint før?

Skrevet

Har ikke vært sterk vind nei, har ikke hatt problemer med signalet før. Har hatt parabol siden februar, og på helgelandskysten er ikke slikt vær uvanlig. Syns derfor det er rart jeg har probøemer nå.

Skrevet

Et vanlig problem her er vegatasjon, trær og busker vokser. Når løvverket blir vått dempes signalene vesentlig.

Måtte ut med stige, sag og grensaks for et par dager siden da signalene plutselig begynte å 'hakke'.

Skrevet (endret)

Har fått inn kanalene nå, signalstyrken er blitt sterkere. Været har ikke endret seg stort eneste endringen er at det har sluttet å regne, det er like overskyet som før. Velger å tro at det dreier seg om en liten feil fra canal digital sin side.

Edit:

Er ikke mye trevekst i veien for signalene.

Endret av Jo Are

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...