Gå til innhold

Spill/OC PC - 10k~


Anbefalte innlegg

Ny PC (Oppgradering).

Budsjett til ca 10k. +/-

Skal brukes til Spill (nye og gamle i 1920x1080) og overklokking.

Har falt litt av lasset siden jeg sist drev med dette, så trenger noen tips og tilbakemeldinger. (Har blitt for mye MAC :<)

 

Hovedkort:

Gigabyte GA-EX58-UD5

 

CPU:

Intel i7-920 d0 stepping

 

RAM:

OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz 6GB KIT CL7, mulig reaper versjonen med bedre kjøling.

Her jeg lurer mest. Har lyst på et Mushkin Kit, men det er ingen som selger disse i Norge :/

 

GFX:

Sapphire Radeon HD 4890, Vapor-x 2GB versjon når den slippes.

 

SSD:

Intel® X25-M SSD 80GB 2,5" GEN2

 

 

Altså, jeg vil ha gode overklokkings komponenter som gir mest bang for the buck.

Resten av delene bruker jeg fra mitt gamle system, seasonic s12 650watt psu, skjerm ect.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan overklokke i7 920 til 4 ghz, men du vil ikke ha noen forskjell i fps i 1920 x 1080 med aa og af , selv mot en moderat overklokket phii 720, dette av den enkle grunn at 1 x 4890 rett og slett blir flaskehals, så det er kun en god allroundrigg. I7 er kun bedre du går for grafikkløsninger på minimum 2 x 4870.

 

Faktisk som gamerigg vil en rigg bestående av phII 720 med 2 x 4870, kjøre glatt ifra det det oppsettet ditt og det til en rimeligere penge. Såfremst du ikke liker å spille på medium kvalitet med lave settinger.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Supert, da går jeg for 2stk 4890 kort og kjører crossfire. Dette samt oppsettet nevt i førsteposten burde vel være et system som sparker fra seg? Er det noen opplagt flaskehalser? I tillegg skal jeg bestile alt fra komplett.no, men de har ikke TOXIC eller VAPOR versjonene av kortene inne, noen steder som har disse ennå? Og hva blir best, 2xToxic eller 2x Vapor?

 

:)

Lenke til kommentar

Vel, poenget er at jeg skal spille med den, men også overklokke som jeg nevnte :) Derfor jeg velger et intel system over amd med x2 skjermkort. En 920 d0 stepping er mer gøy å holde på med :>

Planen var å ta et skjermkort nå, og ta evt et til på en senere lønning.

 

@gthaman

Vapor eller toxic er ikke inne på en liten stund, hadde nok ventet på de siden jeg er kresen på standard klokket kort. Ellers kan du jo ta et nvidia 295gtx til noen hundre lapper extra. Samme, hvis ikke bedre ytelse. Eller x2 275gtx.

 

For PSU så vet jeg ikke helt hva som er topnotch nå om dagen, men jeg er veldig glad i min seasonic s12 650watt.

Lenke til kommentar

Aha, jeg skjønner. Hva er forskjellen på D0 stepping og vanlig? Har ikke satt meg inn i det, men tipper noe rundt OC egenskaper :hmm:

 

Samtidig, noen som vet om et sted å få tak i 2stk 4890 Toxic? Utsolgt overalt, uten at de kan bekrefte når det kommer inn. Skal ha pc umiddelbart, og vil derfor ha dette nå - finnes det noen gode nettsider i danmark evt sverige jeg kan bestille fra som er pålitelige og sender fort? Takker stort for tips rundt dette!

Lenke til kommentar

Ingen som har værken toxic eller xfx black edition enda, (tar sikkert enda ei uke til før de er på lager). Personlig endte jeg opp med et GTX 295 kort.

 

2x 4890 i CF har litt bedre ytelse samt dx 10.1, mens GTX295 har physX (physX>dx 10.1 når det kommer til mest eyecandy, min mening) og dx 10.0.

Begge løsningene koster like mye etter Nvidia slapp single pcb GTX295 kort.

 

Ytelse:

CF 2x 4890 = SLI 2x GTX 275 > GTX 295(er 2 underklokket 275 kjerner). Det er kun snakk om noen få fps i forskjell. Kan også nevnes at mange 295 kort er gode klokkere.

 

Mitt valg endte på GTX 295, pga strømforbruk, måtte oppgradere PSU hvis jeg kjøpte 2 ati kort eller 2 275 kort, samt det ville støyet mer, tatt mer plass og produsere mer varmere. Samt jeg liker nvidia bedre pga de er som regel alltid raske med ny drivere når et nytt stor spill kommer.

Lenke til kommentar

SLI x2 GTX285 er noe av det beste du kan få :)

Alle yter ganske likt av de jeg nevnte, er bare smak og behag av hva du liker. Jeg liker god kabinett plass samt at GTX295 Kortet var på lager.

 

Ytelse forskjell:

 

2x SLI GTX285 > 2x CF 4890 = 2x SLI GTX275 > GTX295 > 4870x2 > 1x GTX 285 > 1x 4890 = 1x GTX275.

 

Hvis det hjelper noe :p

Har du pengene så er sli gtx285 det jeg hadde gått for. Bedre blir det ikke, hvis du ikke går for TRI CF/SLI osv.

Lenke til kommentar

Svært fristet ja. Ser forøvrig at Pixmania har Vapor-x kortet med 2GB inne, svært god kjøling, og mulighet til å klokke den til Toxic nivå bør være lett mulig. Noen som har erfaringer med pixmanina? Fargene på siden freaker meg helt ut... Virker maks useriøst. Blir sikkert forbannet snart og bestiller 2x285 og får angre senere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...