Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å hoste på Warcraft 3


Anbefalte innlegg

Om dette er i feil kategori, berre flytt meg.

 

Hei!

 

Som topic name seier, så sliter eg med å hoste på Warcraft 3: The Frozen Throne.

Eg har opna portar og prøvd meg med DMZ. Det funker allikevell ikkje. Nokon som har forslag til kva eg bør gjere for å fikse problemet? Noko eg kan ha gløymd eller liknande?

 

Ruteren er ein D-Link Gaming Router.

 

Håper på gode svar som hjelper til! :)

Endret av Manzazuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kategorien er vertfall feil :p

 

Først må du passe på at brannmuren din ikkje sperrar Warcraft.

Pass på å kjør spillet som administrator, bruk høgreklikk. Det hjelper ikkje alltid at du brukar ein administrator brukar.

Å kjøre spill som administrator, løysar ofta mange problem.

 

Er dette for online eller LAN spilling?

Endret av 657
Lenke til kommentar
Kategorien er vertfall feil :p

 

Først må du passe på at brannmuren din ikkje sperrar Warcraft.

Pass på å kjør spillet som administrator, bruk høgreklikk. Det hjelper ikkje alltid at du brukar ein administrator brukar.

Å kjøre spill som administrator, løysar ofta mange problem.

 

Er dette for online eller LAN spilling?

Har sjekka at det ikkje sperrer. Har hosta ein annan plass, men når eg kjem her, går det ikkje.

 

Det er på Vista ein må kjøre det som administrator. Men har prøvd å kjøre det via administrator på vista òg.

 

Det er online.

Lenke til kommentar

Oppgi router model.

 

Er du HELT sikker på at du har konfigurert routeren din riktig? Sjekk her.

Har selv en dlink DLG-4300 og mener det ble riktig når jeg fulgte instruksjonene på portforward. Det er en enkel sak og dobbelsjekke.

 

Sjekk om du har muligheten til å koble deg rett i internettleverandørens modem? (hvis modem og router ikke er en enhet). Slik at du ikke går gjennom routeren. Da vil du få svaret på om problemet faktisk er avgrenset til router oppsettet.

 

Sjekk din lokale ip, denne endrer seg som regel vha dhcp, med mindre du sette opp statisk tildelt ip til mac adressen på nettverkskortet ditt. (Noe du burde gjøre)

 

Sjekk at instillingene for hvilken port warcraft skal bruke. Dette er mulig å endre inn på spillet. I hovedmenyen: Options-> Gameplay -> Gameport: xxxx

Endret av Hareide
Lenke til kommentar

Du sei du slit med å hoste. Du sei ingenting om kva som er problemet. Du bør forklare kva som skjer, som gjer at du ikkje klarar å hoste.

 

Feilmelding, ingen som kjem innpå eller lukker spillet seg ned? Er vanskelig å hjelpe visst ein ikkje veit nøyaktig kva problemet er.

Lenke til kommentar
Oppgi router model.

 

Er du HELT sikker på at du har konfigurert routeren din riktig? Sjekk her.

Har selv en dlink DLG-4300 og mener det ble riktig når jeg fulgte instruksjonene på portforward. Det er en enkel sak og dobbelsjekke.

 

Sjekk om du har muligheten til å koble deg rett i internettleverandørens modem? (hvis modem og router ikke er en enhet). Slik at du ikke går gjennom routeren. Da vil du få svaret på om problemet faktisk er avgrenset til router oppsettet.

 

Sjekk din lokale ip, denne endrer seg som regel vha dhcp, med mindre du sette opp statisk tildelt ip til mac adressen på nettverkskortet ditt. (Noe du burde gjøre)

 

Sjekk at instillingene for hvilken port warcraft skal bruke. Dette er mulig å endre inn på spillet. I hovedmenyen: Options-> Gameplay -> Gameport: xxxx

 

Okei, takk! Då skal eg prøve det du skriv der.

 

Eg antar det er ruteren, fordi eg hostar ein annan plass, frå samme leverandør, men med ein annan ruter. Kan likevel hende eg har feil.

 

Du sei du slit med å hoste. Du sei ingenting om kva som er problemet. Du bør forklare kva som skjer, som gjer at du ikkje klarar å hoste.

 

Feilmelding, ingen som kjem innpå eller lukker spillet seg ned? Er vanskelig å hjelpe visst ein ikkje veit nøyaktig kva problemet er.

 

Det er ingen som joiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...