Gå til innhold

Lære mer om hacking


Anbefalte innlegg

Hei...

ført og fremst vet jeg ikke helt om dette er riktig trade å poste i men fant ikke noe bedre sted enn dette. Jeg driver å lærer meg basic hacking, Jeg ønsker mer kunnskap om dette.

 

Jeg har prøvd meg litt på sider som http://www.hackthissite.org/ der du skal få oppdrag å knekke koder osv og får poeng for det.

 

Men dette er fortsatt for avansert for meg =p

Jeg anser meg selv ikke som ekspert innen data men har meget god peiling på drift, Nettverk osv.

 

Men jeg føler ikke dette er bra nok

Så kan noen tipse meg på noen bra hacking programmer jeg kan bruke og eller sider jeg kan lære mye om Basis hacking ?

 

Dette har ingen hensikt til å forstyrre for noen men for min egen erfaring, siden jeg er veldig interresert i dette temaet.

 

PS jeg ønsker ikke noe avansert som C++ og programmering gjerne ferdig programmer som jeg bare kan bruke til å starte med

 

Takker på forhånd

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett mange bøker om sånt på biblioteket, eller så kan du bare bruke Google!

 

 

Jeg har faktisk prøvd å bruke google så mye som mulig men det er veldig dårlig resultater

 

Hacking eller cracking? Det du beskriver høres ut som cracking.

 

Nei hacking...

 

Jeg vil kunne komme inn på andres PC'er

Kunne lage trojaner osv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

1. Det du ser på hack this site spillet har ingen ting til felles med hacking.

2. Dropp det. Om du synest det spillet er vanskelig, kan jeg garrantere deg at du kommer til å få store problemer med å lære deg hacking.

3. Hacking strider i mot norsk lov.

Lenke til kommentar
Hacking eller cracking? Det du beskriver høres ut som cracking.

 

Nei hacking...

 

Jeg vil kunne komme inn på andres PC'er

Kunne lage trojaner osv

Tja, å lage ting osv går under hacking men å bryte seg inn steder går under cracking.

 

Å bryte seg inn på andre maskiner/systemer du ikke har tillatelse til er uansett ulovlig. For å lære deg slike ting bør du sette opp systemer, lære deg hvordan systemene fungerer og deretter prøver å komme inn i de uten "direkte" tilgang. Altså bryte deg inn i egne systemer.

Lenke til kommentar

En hacker er jo en som har stor og bred kunnskap innenfor data, (og som evt kan utnytte denne kunnskapen til det onde/gode).

 

Om du har tenkt å bli en hacker er det derfor meningsløst å bruke ferdigskrevet programvare for datainnbrudd, dette lærer du ingenting av.

 

Dermed er det viktig at du lærer deg detaljert kunnskap om nettverk og forstår hvordan hver eneste protokoll i TCP/IP fungerer i detalj, videre må du forstå hvordan et operativsystem er bygget opp og hvordan du kan undersøke hva kjernen driver med via feks en debugger, du må også ha et god forståelse av flere programmeringsspråk som feks C/C++, de fleste hackere har også god kjennskap til assembly slik at de kan forstå hvordan et program fungerer uten å sitte med kildekoden.

 

Med andre ord må du være foreberedt å bruke flere år på å få en god forståelse over alle disse tingene og først da kan man kalle seg en hacker.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...