Gå til innhold

Deling av internett.


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å sette opp deling av internett tilkoblingen hjemme. Jeg har allerede delt nettverk gjennom en ruter, men dette fungerer ikke optimalt pga at det er nødvendig å bruke en VPN tilkobling for å komme seg på internett. Dette fører til at jeg ikke får koblet meg til internett med min PS3 og iPod Touch(etter oppdatering til 3.0 OS, fungerte tidligere). Tanken min var å ta den ene laptopen i huset å bruke den til å koble seg til internett med VPN over kabel, og sette PC'en opp til å dele internett tilkoblingen gjennom det trådløse nettverket og ruteren. Er dette mulig? I så fall hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor VPN på hjemmenettverket? Ville vel foreslå en router og en enkel switch. Eller En router med trådløst nettverk og eller switch funksjon. Trenger ikke en egen pc til dette. Skjønner ikke helt hva du mener med deling av nettverket via router med VPN.

Lenke til kommentar

VPN tilkoblingen er ikke noe jeg har valgt selv. Hadde det ikke vert for VPN hadde oppsettet mitt fungert optimalt slik det står i dag. Det er rett og slett på grunn av at jeg holder til i en studentleilighet og må bruke VPN for å bruke høgskulen sin internett tilkobling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...