Gå til innhold

Hvilken bloggleverandør burde jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan jeg ikke få seriøse svar da? en bare klaging

Ga deg seriøst svar jeg, hvis du ikke vil begynne med css koding får å lage design på ipublish.no, så er nok blogg.no det beste. Wordpress er også ett alternativ, men har ikke prøvd det selv, så vet ikke hvordan brukervennlighet osv er.

 

Btw, det heter hvilken blogg leverandør.

Satser en tier på bloggleverandør ;P

Hehe :whistle:  =)

Lenke til kommentar

Ikke blogg.no ihvertfall. Da har man med en haug google-reklame som det ikke går ann å fjerne (blogg.no sine, så det er de som tjener penger på din blogg), og det er kun totalt 6 fargevalg man kan gjøre før man må gå over til å redigere htmø og css om man vil endre noe.

 

Vil absolutt anbefale blogger.com, som en annen nevnte her. (Het egentlig blogspot, er vel blogspot-adresse man får?.) Eneste man trenger da er en googlekonto. Lett å endre på, man kan gjøre store endringer uten å måtte bruke html og css med mindre man ønksker. Lett å sette inn ekstra innhold, og godt tilrettelagt for adsense om man ønsker det.

 

Ellers er faktisk vgblogg (vgb.no) helt grei, selv om man har minimale designmuligheter.

 

Om jeg skal liste opp de jeg har prøvd etter hva jeg foretrekker (basert på muligheter for redigering av design og oppsett, reklame etc.)

 

-Eget domene (Dog må man da pinge innlegg forskjellige steder selv, siden man ikke får noe "bloggsamfunn" å tilhøre.

 

-Blogger.com/blogspot.com

 

-Vgb.no (Relativt aktivt bloggsamfunn, også mulighet for å havne på vgs forside = trafikk)

 

-Wordpress.com (Men ikke tilrettelagt godt for adsense, jeg snudde i døra når jeg leste det. Hehe.. Står likevel at det er på vei. Gode designmuligheter.)

 

-blogg.no (På min blogg gikk også folkene der inn og fjernet endringene jeg hadde gjort i malene........ Litt for mye kontroll, for lite valgfrihet. Men, har ett aktivt bloggsamfunn, selv om det mest består av jenter fra 10-18 år...)

 

 

Skal du blogge er det også noen ting du bør gjøre for å få mest mulig trafikk:

-Registrer deg på twingly, altså vg og dagbladets pingservice. Da vil linken til ditt innlegg vises under artikkelen om du har linket til nevnte artikkel.

 

-Registrere deg på blogglisten, blogurat (bloggurat??), ratix osv, for å få registrere trafikk og publisere innlegg på steder hvor mange bloggere er.

Lenke til kommentar

Jeg synes ipublish.no er best. Jeg var på blogg.no før, men det er så useriøst. Mye nedetid og kluss i systemene også. Derfor byttet jeg over til ipublish. Det er noe nedetid hos ipublish også, men det er ikke som hos blogg.no. Ipublish er et mye mindre bloggsystem, og alle blir hørt. Det er CSS-koding der i stedet for HTML, og det kan være litt vanskelig. Allikevel så er det fint mulig å få til et design uten å kunne CSS. Ta en titt på disse sidene for designhjelp her og her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...