thom6800 Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Hei! Eg håper noken skjønner meg. Du leser på bildet kva eg lurer på. Eller kan Du lage den i excel med formla og alt så kan du sende meg den via hotmail? Trenge hjelp fort. MVH: Thomas. Endret 24. juli 2009 av thom6800 Lenke til kommentar
Faraday Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 Hei!Eg håper noken skjønner meg. Du leser på bildet kva eg lurer på. Eller kan Du lage den i excel med formla og alt så kan du sende meg den via hotmail? Trenge hjelp fort. MVH: Thomas. Totalt antall timer: =sum(D4:D19) Sum total kr: =D20*D23 Skattetrekk: =D21*D24 NB! Pass på at cellene er formatert riktig, ellers blir det fort feil. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Sum total kr: =D20*D23 =D20*D23*24 Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
thom6800 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Men kassa format skal cellene ha. Det er så mykje og velge av formata at eg veit ikkje kassa format eg skal bruke. Skal eg bruke tall format eller endre formata? Kan timelista stå slik som den står med : som er i klokke timane? leste på ei side at ein ikkje må bruke (. men vist eg bruker kommaa(,) så får eg opp at det ikkje funka. (#verdi!) det vil jo seie at eg har feil i formelen eller noko liknande. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Tid skal ha format tid (som er en kategori i tallformatene), og det skal og må være kolon mellom timer:minutter:sekunder. Sum-cella skal ha tidsformatet 37:30:55 som du forhåpentligvis finner i format-boksen. Penger kan godt ha format Valuta. Edit: Ved nærmere ettertanke, sett ALLE tid-formlene i D i format 37:30:55, så får du øye på feil inntastinger med en gang (f.eks 12 istedetfor 12:00 . 12 er 12 døgn, ikke 12 timer) Last ned vedlagte fil og døp om fra timeliste.txt til timeliste.xls så ser du formatene. Har også justert arbeidstid-formlene i D slik at de returnerer blank hvis ut-tid mangler, og slik at du kan jobbe over midnatt, inn 17:00 ut 01:30. HTH. Beste hilsen Harald Timeliste.txt Endret 24. juli 2009 av Harald Staff Lenke til kommentar
thom6800 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Tid skal ha format tid (som er en kategori i tallformatene), og det skal og må være kolon mellom timer:minutter:sekunder. Sum-cella skal ha tidsformatet 37:30:55 som du forhåpentligvis finner i format-boksen. Penger kan godt ha format Valuta. Edit: Ved nærmere ettertanke, sett ALLE tid-formlene i D i format 37:30:55, så får du øye på feil inntastinger med en gang (f.eks 12 istedetfor 12:00 . 12 er 12 døgn, ikke 12 timer) Last ned vedlagte fil og døp om fra timeliste.txt til timeliste.xls så ser du formatene. Har også justert arbeidstid-formlene i D slik at de returnerer blank hvis ut-tid mangler, og slik at du kan jobbe over midnatt, inn 17:00 ut 01:30. HTH. Beste hilsen Harald Tusen takk Harald. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 24. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2009 Tusen takk Harald. Bare hyggelig det vet du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå