Gå til innhold

Trenger ny laptop etter lyn-nedslag. Maks 2500 kr


Anbefalte innlegg

Vår bærbar tok kvelden etter et lynnedslag her forleden og vi ser nå etter ny maskin. Jeg er særdeles på etterslep når det gjelder utviklingen på bærbare så derfor må jeg ha litt hjelp.

 

Pris: Vi har ikke så mye kr utover det vi fikk av forsikringen så vi satser på en makspris på 2500 kr, inkl frakt om det blir nettbutikk (sånn ca...).

 

Bruk: Maskinen skal for det meste brukes av kona til surfing, noe word og... Vel, det var vel egentlig det :p Kanskje litt titting på bilder også. Kjekt om den og klarer en DivX fil i ny og ne.

Oppløsning: ikke noe mindre enn 1024xXXX

 

Hardisk: Vel, trenger ikke så veldig mye. Det får stå som "ubestemt"...

 

OS: Jeg takler både Linux og Windows fint, men siden kona skal bruke den mest så er vel Windows er vel det beste.

 

Jeg har funnet et par forslag, men vet ikke om de er noe tess: Packard Bell Dot

, HP Compaq mini 730, Lenovo IdeaPad, Packard Bell mini-PC

 

Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om dere skal ha en så liten maskin til surfing, er det lurt å spytte inn 1000kr til en ekstra skjerm også. å sitte å arbeide med mer en ett vindu omgangen på en så liten skjerm er mildt sakt køddent. for å finne ut hvilken pc dere bør gå for, bør du lese så mange reviewes som du kan finne.

Lenke til kommentar

Til den prisen tror jeg nok kun du finner netbooks. Tror laveste prisen for en "vanlig 15 tommer" er 4000.

 

Ikke for det, de fleste netbooks tåler surfing og tekstbehandling. Vil også anbefale større skjerm for arbeid. 13" er det minste jeg vil anbefale som primær monintor.

 

Må det være en laptop? Du får mye mer for pengene hvis du velger stasjonært (selv om 2500 er i minste laget også her)

Lenke til kommentar
Javel så du synes det var fine anbefalinger du da? Greit for meg, folk kjøper hva de vil. En pentium 4 er sikkert bra i 2009 den...

Om det var de konkrete anbefalingene du ikke likte så kunne du utdypet dette litt. For meg virket det som om du kritiserte hele forslaget om å kjøpe brukt. Det var det eg reagerte på.

Lenke til kommentar

SGC sitt forslag var nok mye bedre, helt enig.

 

Jornboss ærlig talt. Hvis kun eksperter hadde svart her hadde forumet vært en prosent så aktivt som det er nå. Hvis jeg ber andre om råd synes jeg det er bedre jo flere som svarer uansett om tipsene er litt lite gjennomtenkte. Skriver jo bare her for å hjelpe , og for at jeg surfer i 4 av 8 timer på jobb og er interessert i pc.. Hadde ikke jeg skrevet det hadde kanskje ikke SGC kommet med det bra tipset etterpå vetdu ;) Dessuten så var halve poenget mitt at trådstarter burde se etter brukt i motsetning til hva han før meg anbefalte...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

vær skeptisk til å kjøp brukt da det er mye rart ute og går! hvis du har en skjerm stående så selger expert en rimelig hp stasjonær som ikke er så halvgal til rundt 3200kr hvis jeg ikke husker helt feil. dette er et bedre alternativ enn å kjøpe bærebart da prisen gjerne må opp noen hakk skal det være verdt det.

 

men skal du kjøpe brukt så ikke kjøp maskiner som over et år gamle, den du hp maskinen du linket til er direkte svindel! så at det ikke var trådstarter som linket til den brukte hp maskinen men uansett, ungå brukte pc'er.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
SGC sitt forslag var nok mye bedre, helt enig.

 

Jornboss ærlig talt. Hvis kun eksperter hadde svart her hadde forumet vært en prosent så aktivt som det er nå. Hvis jeg ber andre om råd synes jeg det er bedre jo flere som svarer uansett om tipsene er litt lite gjennomtenkte. Skriver jo bare her for å hjelpe , og for at jeg surfer i 4 av 8 timer på jobb og er interessert i pc.. Hadde ikke jeg skrevet det hadde kanskje ikke SGC kommet med det bra tipset etterpå vetdu ;) Dessuten så var halve poenget mitt at trådstarter burde se etter brukt i motsetning til hva han før meg anbefalte...

 

Som sagt hvem som helst må anbefale og kjøpe akkurat hva de vil. Jeg må også stå fritt til å synes hva jeg vil om en anbefaling. Jeg synes den anbefalingen var helt på bærtur og passet bedre i KK enn i HW. Hadde dette vært i KK hadde jeg skjønt at du reagerte, men dette er i HW sitt forum for hjelp og kjøp av PCer mm. Hvis slike anbefalinger blir stående uten kommentarer, tror jeg forumet dør ut av seg selv.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Sikkert lurere å kjøpe en brukt på finn.no, f..eks denne;

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18222623

 

eller brukt stasjonær til 2500 er, da får du veldig bra surfe-PC og 19tommer flatskjerm til 2500;

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18240312

Den første har en rimelig svak CPU, og bærer preg av å være gammel. Hvordan den er i forhold til atom vet jeg ikke.

 

Den stasjonære var heller ikke noe å rope hurra for, en P4 er ikke akkurat cutting edge.

 

 

Som nevnt i en tidliger post så er 2500 i minste laget for en PC av rimelig kvalitet, hvis du ikke er i netbook segmentet.

Legger du på 1500 så får noe som ikke er brukt.

 

Støtter meg til at å kjøpe brukt kan være et sjansespill.

 

Er du fremdeles kun på jakt etter laptop?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...