Gå til innhold

Ta ut større summer i utlandet med VISA?


different

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

I skrivende stund befinner jeg meg i utlandet (USA) og skal anskaffe meg en bil. Selger vil ha kontanter, og jeg har ikke bankkonto her. Jeg vet at mitt VISA funker til å ta ut mindre beløp i minibanker (ATMs), men er det mulig for meg å gå til en bank og be om få ta ut større beløp, uten at dette er en bank jeg har noe forhold til fra før? (30.000,- +)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

 

I skrivende stund befinner jeg meg i utlandet (USA) og skal anskaffe meg en bil. Selger vil ha kontanter, og jeg har ikke bankkonto her. Jeg vet at mitt VISA funker til å ta ut mindre beløp i minibanker (ATMs), men er det mulig for meg å gå til en bank og be om få ta ut større beløp, uten at dette er en bank jeg har noe forhold til fra før? (30.000,- +)

 

Nei.

Lenke til kommentar
Nei.

Hva om jeg oppretter en amerikansk bankkonto?

 

Da må du først overføre fra din norske bankkonto via din norske bank (f.eks. nettbank) til din amerikanske bankkonto, vente på at pengene kommer, og så ta ut.

 

Et alternativ hvis det haster veldig er å få en venn i Norge til å overføre via MoneyGram eller Western Union, da har du pengene cash i hånden på 10 minutter. Er dog relativt dyrt.

Endret av yaddah
Lenke til kommentar
Nei.

Hva om jeg oppretter en amerikansk bankkonto?

 

Da må du først overføre fra din norske bankkonto via din norske bank (f.eks. nettbank) til din amerikanske bankkonto, vente på at pengene kommer, og så ta ut.

 

Et alternativ hvis det haster veldig er å få en venn i Norge til å overføre via MoneyGram eller Western Union, da har du pengene cash i hånden på 10 minutter. Er dog relativt dyrt.

Har du peilig på tiden transaksjonen vil ta?

Lenke til kommentar
Nei.

Hva om jeg oppretter en amerikansk bankkonto?

 

For å få en amerikansk bankkonto må du minimum ha en fast adresse i USA, men jeg tror du i ililegg må ha arbeidsvisum eller tislvarende og muligens jobb i USA.

 

For å kjøpe amerikansk bil må en vistnok ha en fast adresse i USA. Husk også at forsikringen følger personen og ikke bilen.

Lenke til kommentar

Du kan gå i en bank og be om å få gjøre en "cash advance" på VISA kortet ditt. De gjør da en transaksjon på samme måte som om du hadde handlet varer med kortet ditt, bortsett fra at de gir deg cash i stedet.

 

Er ikke sikkert banker vil gjøre det dersom du ikke er kunde, men det er verdt et forsøk. Vær også obs på eventuelle gebyrer.

 

Jeg har benyttet meg av denne metoden med beløper på rundt 10.000 NOK i stedet for å gjøre bankoverføringer. Fordelen er at du får kontantene umiddelbart.

 

Ellers, post 911, må du nå normalt ha et social security number for å få opprette bankkonto.

Lenke til kommentar
Heisann,

 

I skrivende stund befinner jeg meg i utlandet (USA) og skal anskaffe meg en bil. Selger vil ha kontanter, og jeg har ikke bankkonto her. Jeg vet at mitt VISA funker til å ta ut mindre beløp i minibanker (ATMs), men er det mulig for meg å gå til en bank og be om få ta ut større beløp, uten at dette er en bank jeg har noe forhold til fra før? (30.000,- +)

 

Nei.

 

Skjønner ikke hvorfor du svarer når du tydeligvis ikke har snøring. Det er stort sett aldri noe problem å ta ut store beløp med VISA i amerikanske banker. Dette er VISA-policy. Tok selv ut 5000 USD i PA her om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...