Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

fikk en pc som jeg ikke får til å funke

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har fått en pc som var brukt og mangla harddisk jeg fikk med noen harddisker også så jeg kobla til dem, men når jeg prøver å starte pcen får jeg bare piping og ikke noe på skjermen jeg har satt i en ubuntu cd og prøvd da, men funker ikke da hell. jeg er ganske sikker på at alle tingene er der og at alt er kobla til, men hva kan jeg gjøre for å prøve å få igang pcen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei. jeg har fått en pc som var brukt og mangla harddisk jeg fikk med noen harddisker også så jeg kobla til dem, men når jeg prøver å starte pcen får jeg bare piping og ikke noe på skjermen jeg har satt i en ubuntu cd og prøvd da, men funker ikke da hell. jeg er ganske sikker på at alle tingene er der og at alt er kobla til, men hva kan jeg gjøre for å prøve å få igang pcen?

Komponent feil i hovedkortet, eller defekt skjermkort...

Hvilken pc er det?

Har du noen Specs ppå komponentene?

Skrevet

Prøv å beskrive pipingen, prøv å finne manualen til maskinen på nettet og se om du kan finne fram pipe-kodene.

Prøv med annen ram, eventuelt ta ut 1 brikke hvis det er 2.

Startknappen er nok i orden siden maskinen får strøm og "starter".

Skrevet

pipinga er kort lang lang, men jeg fant ikke noe manual. ikke har jeg hatt tid til å leite hell noe særlig. jeg prøvde å ta ut en rambrikke og da skjedde det noe spesielt. først så startan normalt, men etter et sekund så skrudde den seg av og så på igjen og da kom pipinga. jeg testa også og ta ut begge ram brikkene og da kom den samma koden så jeg lurer på om det kanskje er noe feil med rambrikkene. uheldigvis hadde jeg ikke riktig type ram brikke på de gamle pcene så jeg fikk ikke testa med noen annen ram, men jeg skal prøve å få tak i.

Skrevet

ja det tror jeg så på en nettside nå som hadde litt forskjellige beep codes og fant ikke en kort og to lange så sto det other beeps ram problem så det er nok ramen som er problemet

Skrevet

okey nå er jeg ikke så sikker lenger for jeg gikk gjennom hele og der stod det at det var tre korte beep og det hadde jo ikke jeg så nå er jeg ikke så sikker lenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...