dartpil Skrevet 20. juli 2009 Skrevet 20. juli 2009 (endret) jeg har bygget meg en data som på papiret burde være rask! det er den definitivt ikke. den bruker flere minutterpå å starte opp og på å skru seg av. loade spill tar også laang tid. den er tregere enn gamle pcn min som hadde en "AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz" og det tyder vel på att noe er galt? har sjekket minne og det er som det skal, prosessor vifta sitter inntil prosessoren, så det kan heller ikke være det. jeg er noob på hardware, men kan det være hovedkortet som ikke funker som det skal? eller kan det være hardiskene mine som er for gamle til att pcn skal bli kjappere? eller passer rett og slett ikke delene sammen? har lest mye om denne i7 prosessoren, og den skal jo være drit rask, så noe må være galt dette er datan min: Hovedkort: XFX X58 SLI, Socket-1366 DDR3, ATX, 2xGbLAN, SLI & CrossFireX, 3xPCI-Ex(2.0)x16 prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 4,8GT/sec, 8MB RAM: OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz 6GB KIT 3x Platinum Z3 XTC 2GB, CL7-7-7-24, 1.65 Volts, 240pin Strømforsyning: Tagan TG800-BZ 800W, Pipe Rock, Modulær 2x 6-pin, 2x 6+2-pin, 20/24pin, 14x SATA skjermkort: XFX GeForce GTX 295 576M 1792MB PhysX PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, HDMI, Core 240x2, Graphics Plus, 3D Stereo, CUDA Hardisk: 2x 500GB 7200RPM S-ATA harddisk 3,5 (hadde de samme hardiskene i min forrige pc) os: vista ultimate 64bit Endret 20. juli 2009 av dartpil
Marvil Skrevet 20. juli 2009 Skrevet 20. juli 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt. Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker -knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen. Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.
dartpil Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Skrevet 20. juli 2009 Oppdatert alle drivarar? skal være i orden det ja
dartpil Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Skrevet 20. juli 2009 Du reinstallerte windows etter bytte? ja, formaterte begge hardiskene etter byttet
ZERO6237 Skrevet 20. juli 2009 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har noen lunde samme hardware som deg. Og jeg fant ut at det ver Hardisken min som var så forbaska treg, den brukte vell en ca.7-17 runder på "xpbaren" på opstart. og ca.5 minnuter i windows før jeg kunne kjøre\gjøre noe. Kjøpte meg med GOD samvitighet en OCZ Solid Series SATAII 2.5" SSD, 30GB, så ble problemet løst. nå bruker jeg 2-5 runder på "xpbaren" på opstart. og når jeg er logget in i windows er det ikke noe ventetid på programer, jeg kan åpne et program og starte et spill MOMENTANT!!!!
Malvado Skrevet 20. juli 2009 Skrevet 20. juli 2009 (endret) Så hva er egentlig problemet? Windows Vista / Xp / Windows 7 vil sannsynligvis ikke lastes inn noe fortere enn før, spill vil ikke gå raskere enn det svakeste leddet i hardwaren din og du vil ikke få magisk 100fps i Crysis på ultra High. Med mindre du kan fortelle hvor ytelseproblemet ligger så er det vanskelig for oss å si hvor problemet er. En i7 prossesor vil uansett ikke yte så fryktelig mye mer en en likt klokket Core 2 Duo (i mange spill) og det er vel først I SLI oppsett at den begynner å vise muskler (med tilsvarende kraftigere clock). Edit : Vista kan ta ca 2 minutter til å starte opp om den er "bloated" dvs full av masse programmer, personlig så tror jeg at du har en hardware konflikt en plass. Sjekk enhetsbehandling under kontrolpanel og se om det er utropstegn på noen av dem. Endret 20. juli 2009 av Malvado
dartpil Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Skrevet 21. juli 2009 Så hva er egentlig problemet? Windows Vista / Xp / Windows 7 vil sannsynligvis ikke lastes inn noe fortere enn før, spill vil ikke gå raskere enn det svakeste leddet i hardwaren din og du vil ikke få magisk 100fps i Crysis på ultra High. Med mindre du kan fortelle hvor ytelseproblemet ligger så er det vanskelig for oss å si hvor problemet er. En i7 prossesor vil uansett ikke yte så fryktelig mye mer en en likt klokket Core 2 Duo (i mange spill) og det er vel først I SLI oppsett at den begynner å vise muskler (med tilsvarende kraftigere clock). Edit : Vista kan ta ca 2 minutter til å starte opp om den er "bloated" dvs full av masse programmer, personlig så tror jeg at du har en hardware konflikt en plass. Sjekk enhetsbehandling under kontrolpanel og se om det er utropstegn på noen av dem. problemet er jo att datan burde være raskere, hvertfall være like rask som da jeg kjørte med en eldre amd prosessor. alt av hardware jeg har nå er bedre enn det jeg hadde med untak av hardiskene som var samme. da er det vel kanskje logisk att det er hardiskene som er problemet, som ZERO6237 sa. jeg sjekke enhetsbehandling og fant ett utropstegn. [se vedlegg] har det noe stor innvirkning på ytelsen?
Malvado Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Joda, et nettverkskort som ikke er riktig konfigurert kan nok lage vesentlige problemer som feks langt lengere lastetid. Se hva som hender om du "disabler / deaktiverer" enheten. Dobbeltsjekk at du har lagt inn siste driver og bios for hovedkortet , mulig det finnes oppdateringsverktøy på den cden du fikk med hovedkortet.
dartpil Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Skrevet 23. juli 2009 Joda, et nettverkskort som ikke er riktig konfigurert kan nok lage vesentlige problemer som feks langt lengere lastetid. Se hva som hender om du "disabler / deaktiverer" enheten. Dobbeltsjekk at du har lagt inn siste driver og bios for hovedkortet , mulig det finnes oppdateringsverktøy på den cden du fikk med hovedkortet. skjedde ikke mye når jeg deaktiverete den. oppdaterte bios for en uke siden og drivere skal være up to date. det er lite skjerm på hovedkortet som viser et tall. 61 står det. er dette en opplysning om fks en konflikt i hardware?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå