Gå til innhold

zalman LQ1000 spørsmål.


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dette kabinettet i et halvt år nå og har hatt mye trøbbel med vannkjølinga som var inkludert. Jeg fraråder alle å kjøpe dette kabinettet. dyrt og dårlig. Når det er sagt vil jeg ikke bytte, rett og slett fordi jeg ikke gidder å bygge om igjen, dessuten liker jeg radiatoren og tanken i sidedøren som gir en effektiv passiv kjøleribbe.

 

Problemet mitt er at flowen blir mindre og mindre til måleren enten stopper eller går for sakte for styreenheten. Dette resulterer forøvrig i at en alarm går og pumpe og vifter stopper! bare for å være sikker på at maskinen skal koke...

Dette løste jeg ved å koble pumpa direkte til 12v, og jeg tappet av kjølevesken og silte den gjennom et kaffefilter, så flushet systemet med batterivann og hadde kjølevesken på igjen.

Dette virker bare i en måneds tid så er det på'n igjen.

 

Hva skal jeg ha i systemet og hvor mye? og kan jeg bruke noe bedre for å rense systemet?

Har sett igjennom sticky trådene men jeg føler meg på tynn is her. hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres det ut som at den trenger en sikkelig overhaling.

At du demonterer alt og ser etter shit. Vask med varmt vann og en gammel tannbørst. Det du ikke får vekk med det kan du prøve å bruke zalo. Bytt gjerne ut slanger også når du først er i gang.

Også ville jeg ha droppet å bruke samme kjøleveske på nytt. Bruk heller batterivann med 10% kjøleveskekonsentrat i. Kjølevesken er laget slik at den smører beveglige deler slik som pumpe og flowmåler, samt den hindrer korrosjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fant årsaken, Det hadde bygd seg opp masse korrosjonslignende stoff, blått i farge ved innløpet på CPU kjøleblokken. Dette hadde så godt som tettet gjennomstrømningen totalt. Det som jo er rart her er at den blokka fulgte med kabinettet og resten av vannkjølingssystemet. Jeg har fulgt bruksanvisningen til zalman til punkt og prikke, brukt den inkluderte anti korrosjons tilsetningen ZM-G300 i blandingsforhold 1:4 med batterivann. Og allikevel sjer dette?

Den eneste delen som ikke fulgte med er kjøleblokka til grafikkortet, og den hadde bare litt av den blåe gugga som så ut som det hadde kommet rett inn fra cpu blokka.

Har nå brukt ca 1:4 blanding av biltema antifreeze konsentrat og biltema batterivann. Får håpe det virker bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...