Gå til innhold

Ny HTC eller Iphone


Anbefalte innlegg

Har nå en HTC Touch Cruise jeg er veldig fornøyd med. Har alikevel lyst til å bytte til en nyere HTC-utgave p.g.a større og bedre skjerm, raskere prosessor og mer internminne.

 

Er også nyskjerrig på den nyeste Iphone, men er i tvil om denne kan matche HTC med tanke på hva jeg bruker den til.

 

Bruker mye gps, dokumenter, noe musikk (avspilleren i min maskin er noe tam og ønsker noe mer) + noe film. Sync'er mot pc for å oppdatere innhold. Kunne også tenkt meg et greit kamera.

 

 

Er som sagt nysgjerrig på Iphone, men vet for lite om den.

 

 

Anbefalinger mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er også eier av en HTC telefon og må si meg ganske fornøyd. HTC telefoner er generelt ganske vanskelige telefoner som trenger mye "tweaking" før du er skikkelig fornøyd. Men dersom du er glad i å fikle med tekniske dupeditter kan en HTC være midt i blinken. Dersom du ikke er den typen er nok iPhone et greit alternativ selv om HTC og Apple på ingen måte kan sammenlignes. Kjøper du en vanlig HTC telefon ligger prisen på ca 3500-4000 uten abonnement, men dersom du skal ha en iPhone kan den bli veldig dyr i Norge. Telefonen i seg selv er ikke særlig dyr, men du må binde deg til et dyrt abonnement. Med et vanlig bruk kan du fort havne over 10 000 for telefonen med bruk. Selv synes jeg det er latterlig å kjøpe en gammmel/middelmådig telefon der du binde deg til et dyrt abonnement i stedenfor å velge billigere alterntiver som for eksemepel onecall.

 

Sjekk ut iPhone kalkulatoren

Lenke til kommentar

Vel, kameraet til iPhone er ikke noe å skryte av. Det er lenge siden jeg var helt oppdatert på mobilfronten, men jeg mener å huske at SE var noen av dem som hadde best kamera i mobilene.

 

Prøvde en flett ny HTC Touch HD i forgårs (eide en Diamond for ca. et år siden, byttet så til iPhone 1G), og jeg var veldig lite imponert. Mye av det jeg oppfattet som problematisk med Diamond-en var fortsatt et problem. Dette var lite responsiv skjerm og en generell treghet, samt en relativt dårlig nettleser (sammenlignet med iPhone). Et eller annet program, device.exe, kræsjet tre ganger på den halvtimen jeg prøvde mobilen.

 

iPhone er bra på musikk, film og surfing/email. Har ikke 3G-utgaven, så jeg kan ikke uttale meg om GPS, og "dokumenter" er det litt vanskelig å si noe om. Det er et litt løst begrep. Alle har jo en iPhone, så jeg tror gjerne det beste er å teste den ut. Jeg er ingen Apple-fan, men jeg ble solgt da jeg prøvde ut iPhone første gang. Det er en genistrek av en telefon.

 

Hva det gjelder pris, så er jeg ikke helt sikker på om den kalkulatoren der er helt god. Tar du med kostnadene for samtaler, sms og datatrafikk i prisen for "en vanlig HTC-telefon" ligger ikke prisen på 3500-4000. Det går fint an å kjøpe en iPhone fra Netcom og bryte abonnementet, slik at du havner på 998 (telefon) + 399 (første måned) + 3900 (bruddgebyr) = ~ 5300kr.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Dersom du liker WM6 telefoner, og vet hvordan du legger inn custom ROM på telefonen osv så kan ikke en iPhone måles med en Htc telefon. Spesielt ikke den nye Diamond2 telefonen som har fått enda mer ram. Det er en stor fordel. Jeg bruker selv telefonen til synkronisering og sammen TomTom navigator 7 har den reddet meg flere ganger i bilen. Når det kommer til kameraet er det hvertfall ikke dårligere enn iPhone sitt. Det er viktig at du ikke ser utelukkende på antall megapixler for det trenger ikke og ha å si noe for bildekvaliteten.

 

Edit.

 

Anbefaler deg å sjekke ut android telefonene til HTC, de har fått god omtale.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
HTC Magic eller HTC Hero!

 

Det er en av disse jeg har hatt i tankene ja.

 

Har også vurdert tastatur så HTC Touch Pro 2 er også en mulighet. Minuset er at den ikke er en Android-HTC

 

 

Har selv både iPhone og HTC Magic og jeg er ikke i tvil om at av disse 2 ville jeg klart valgt iPhone. Mener faktisk det meste er bedre på iPhonen en på HTC, og da tenker jeg på "gamle" 3g ikke 3gs som sikkert blir enda bedre.

 

Siden du er en WM-bruker fra før, kan faktisk Touch pro 2 være en bra mobil for deg..syntes den ser lovende ut. :!:

Lenke til kommentar

Jeg har iPhone 3G, og jeg har en HTC Dream utviklertelefon som jeg kjøpte på eBay for noen måneder siden.

 

iPhone SER veldig bra ut, og det finnes mange kule og nyttige spill og programmer til den. Men når man kommer litt under panseret begynner man å irritere seg litt over begrensningene. Man kan f.eks. ikke videresende SMS eller motta MMS. (Mulig dette er fikset på 3GS, har ikke sjekket).

 

HTC Dream ser ikke like fancy ut, men er helt OK. I tillegg har man et fullt tastatur, noe jeg er helt avhengig av (orker ikke touch-screen tastaturer). Mulighetene for kule spill og programmer på HTC er mye større, iom at Android-plattformen er mye mer åpen enn Apple sin - tredjeparts utviklere får da mulighet til å lage mye kraftigere applikasjoner for Android.

 

Nå kommer også telefoner med Android som SER virkelig kule ut, så da mener jeg valget er enkelt: Android. HTC Hero ser jo kul ut, for eksempel.

Lenke til kommentar
Mms og videresending av sms kom jo i 3.0 som har vært ute i noen uker.

Hehe. Det sier vell litt om telefonen... Skulle ikke forundre meg om denne oppdateringen kostet penger.

Jeg ville nok ha gått for diamond2

 

- 480 X 800 WVGA resolution

- SD minnekort

- RAM: 288 MB

- Main camera: 5.0 megapixel color camera with auto focus

 

Legger du inn et hjemmelaget 6.5 basert rom på denne telefonen vil du bli veldig imponert.

Lenke til kommentar
Mms og videresending av sms kom jo i 3.0 som har vært ute i noen uker.

Hehe. Det sier vell litt om telefonen... Skulle ikke forundre meg om denne oppdateringen kostet penger.

Ja, det sier litt at Apple etter kun 2 år i smartphone-markedet har gjort iPhone OS langt mer brukervennlig, funksjonellt og avansert enn det Microsoft har klart med Windows Mobile etter alle disse årene. HTC forsøker jo å lappe på WinMo på overflaten med å slenge på et gimmickpreget GUI - men det hjelper ikke spesielt mye å bygge en aldri så pen fasade når fundamentet er pill råttent.

Sier vel også litt om deg at du slenger med leppa om ting du ikke vet noe om...Nei, iPhone OS 3.0 oppdateringen koster _ikke_ penger for de som er så heldige å ha en "gammel" iPhone. Folk med en 2 år gammel iPhone 1. gen, eller en 1 år gammel iPhone 3G, får faktisk en "ny" og vesentlig forbedret telefon helt gratis. Kan eiere av en HTC Touch Diamond fra 2008 forvente seg samme service fra HTC eller Microsoft, slik at disse får Windows Mobile 7 gratis?

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Jeg har IPhone selv nå, å telefonen e grei å fin å bruke. Men GPS funksjonen er ikke i klasse med f.eks Nokia sin(Har også en 5800)

Hvilken GPS-applikasjon bruker du?

Har du iPhone 3GS med digitalt kompass? Gir jo enda flere muligheter i forbindelse med GPS/navigasjon... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Mms og videresending av sms kom jo i 3.0 som har vært ute i noen uker.

Hehe. Det sier vell litt om telefonen... Skulle ikke forundre meg om denne oppdateringen kostet penger.

Ja, det sier litt at Apple etter kun 2 år i smartphone-markedet har gjort iPhone OS langt mer brukervennlig, funksjonellt og avansert enn det Microsoft har klart med Windows Mobile etter alle disse årene. HTC forsøker jo å lappe på WinMo på overflaten med å slenge på et gimmickpreget GUI - men det hjelper ikke spesielt mye å bygge en aldri så pen fasade når fundamentet er pill råttent.

Sier vel også litt om deg at du slenger med leppa om ting du ikke vet noe om...Nei, iPhone OS 3.0 oppdateringen koster _ikke_ penger for de som er så heldige å ha en "gammel" iPhone. Folk med en 2 år gammel iPhone 1. gen, eller en 1 år gammel iPhone 3G, får faktisk en "ny" og vesentlig forbedret telefon helt gratis. Kan eiere av en HTC Touch Diamond fra 2008 forvente seg samme service fra HTC eller Microsoft, slik at disse får Windows Mobile 7 gratis?

Det å kalle WM6 sin plattform for pil råtten synes jeg er idiotisk uten en begrunnelse. Men dreier denne diskusjonen seg om mobilplattform eller telefonen i seg selv? Selv synes jeg ikke disse to telefonene kan sammenlignes. Delvis på grunn av at en normal mobilbruker ikke trenger 10 % av alle funksjonene som er inni en htc telefon med wm6, men også fordi iPhone hovedsakelig satser på den vanlige mannen i gata mens Htc satser på bedriftskunder og spesielt interesserte.

 

Htc vs Iphone

 

- FM-radio

- (MMS)

- Fildeling

- Stereo Bluetooth

- Tekstbehandling

- Videoopptaker

- 5.0 megapiksler kamera

- Kompakt størrelse

- Messenger-klient

- Videosamtalemulighet

- Full multitasking

- Fritt operatørvalg uten avtalebrudd

- Nedlasting og lagring av filer

- Fritt valg av tredjepartsapplikasjoner

- Java

- Flash

- Kan brukes som modem til laptoppen

- Mulighet for å legge inn custom ROM

- SD kort inngang

- 3.2-inch TFT-LCD touch-sensitive screen with 480 X 800 WVGA resolution

- Velge fritt mellom gps applikasjoner (Garmin, TomTom, Google osv)

 

Så er det jo opptil trådstarter og finne ut hva han trenger og ikke trenger.

Lenke til kommentar
Kikket litt på nettet etter andre alternativer og kom over SE XPERIA X1i. Den har visst WM og kan kjøres med tomtom navigator. Noen meninger rundt denne?

Jeg har brukt den litt og jeg synes den er veldig kjapp. Den kom ut litt etter HTC diamond og den er en del kjappere. Noe som sannsynligvis skyldes mer ram. Minuset med den telefonen er at den er litt stor og klumpete. Jeg ville ikke gått for den telefonen ettersom den begynner å bli litt "gammel". Den er for eksempel ikke bedre enn noen av de nyere htcene. Sånn rent spesifikasjonsmessig. I tilegg er Xperia 2 telefonen rett rundt hjørne. Spesifikasjonsryktene ser hvertfall veldig lovende ut.

 

Edit.

 

Alle nyere WM telefoner kan kjøre TomTom, Garmin og Google maps osv.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Kikket litt på nettet etter andre alternativer og kom over SE XPERIA X1i. Den har visst WM og kan kjøres med tomtom navigator. Noen meninger rundt denne?

Jeg har brukt den litt og jeg synes den er veldig kjapp. Den kom ut litt etter HTC diamond og den er en del kjappere. Noe som sannsynligvis skyldes mer ram. Minuset med den telefonen er at den er litt stor og klumpete. Jeg ville ikke gått for den telefonen ettersom den begynner å bli litt "gammel". Den er for eksempel ikke bedre enn noen av de nyere htcene. Sånn rent spesifikasjonsmessig. I tilegg er Xperia 2 telefonen rett rundt hjørne. Spesifikasjonsryktene ser hvertfall veldig lovende ut.

 

Edit.

 

Alle nyere WM telefoner kan kjøre TomTom, Garmin og Google maps osv.

 

Ok, men ser det er aGPS på Xperia. Det går vel ann å bruke kun GPS og ikke aGPS som laster oppdateringer over nettet? Vil ikke ha utgifter på gps-bruk, men slik jeg har det nå på HTC Touch Cruise'n.

Lenke til kommentar
Ok, men ser det er aGPS på Xperia. Det går vel ann å bruke kun GPS og ikke aGPS som laster oppdateringer over nettet? Vil ikke ha utgifter på gps-bruk, men slik jeg har det nå på HTC Touch Cruise'n.

 

Fullt mulig etter at du har lastet ned "advanced config". Der kan du deaktivere aGps. Ellers henger vel ikke xperia etter noen av de nye telefonene fra HTC? Enorm skjerm, rask, stabil FW og med spb mobile shell installert, er den også meget fingervennlig. Du kan jo også laste ned Touch 3d panel, iPhone panel osv... Genialt spør du meg.

Kjøp den Engelske versjonen, som selges for i underkant av 4000 nå, uten ab, og med litt fikling i systemfilene, får du lett tilgang til æ,ø og å. Du kan også flashe den med norsk ROM, hvis det skulle være ønskelig. Da får du æ, ø og å på hardware tastaturet, men slik det fungerer på den engelske versjonen, er det kun ett ekstra tastetrykk for å og ø. To ekstra trykk for æ, og det er bagateller, etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...