Gå til innhold

[Løst]Xbox 360 fryser mens jeg spiller! argh...


Anbefalte innlegg

Hei,

 

I helgen opplevde jeg at xbox 360'en min frøs, med streker over skjermen. Skrudde den på etterpå så fikk jeg RROD. Jeg tenkte jeg fikk kontakte xbox support over helgen og få sendt den på reperasjon.

 

Men for "moroskyld" forsøkte jeg å skru den på igjen ca 1-2 timer etterpå. Da fungerte den igjen. Jeg begynte å spille, men nå opplever jeg at xbox'en fryser mens jeg spiller. Det skjer hele tiden. Jeg kan max spille 15 minutter før det skjer. Jeg får ingen RROD lenger, bare heng.

 

Hva skal jeg gjøre? Fikser Microsoft dette? Eller kan jeg fikse selv? (uten å bryte garantien). Det er litt over 2 år siden jeg kjøpte den.

 

Jeg har lagt ved ett par "screenshots" jeg tok med mobilen igår.

post-185779-1247639960_thumb.jpg

post-185779-1247639973_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste at man kan prøve å koble fra harddisken.

 

Hvis problemet ikke oppstår lenger da, kan man koble til harddisken igjen og tømme hurtigbufferen:

# For å slette hurtigbufferen til Xbox 360 harddisken følger du disse enkle stegene:

 

1. Koble Xbox 360 harddisken til igjen.

2. Finn System på Xbox 360 Dashboard.

3. Velg Minne, og trykk så på Y knappen for å vise alternativer skjermen.

4. På Xbox 360 kontrollen trykker du følgende i denne sekvensen:

* X knappen

* X knappen

* Venstre bumperknapp

* Høyre bumperknapp

* X knappen

* X knappen

5. Når du blir bedt om å bekrefte systemvedlikehold trykker du på A knappen for å velge Ja.

 

# Hvis dette problemet oppstår når harddisken er koblet til, og problemet ikke løses når du tømmer hurtigbufferen, kan du opprette en ny spillerprofil, og deretter teste konsollen for å se om problemet er løst. Hvis problemet ikke forekommer når du bruker den nye spillerprofilen, kan problemet være knyttet til den opprinnelige spillerprofilen eller lagret spillinformasjon for ett eller flere spill knyttet til den opprinnelige spillerprofilen. Du kan kontrollere om dette er tilfellet, ved å slette lagrede spill for alle spill der dette problemet forekommer med den opprinnelige spillerprofilen.

Lenke til kommentar

Jeg har nå pratet med en hyggelig kar på xbox 360 support (de er alltid hyggelige og serviceminded!)

 

Han ba meg prøve fiksen jeg nevnte i posten min ovenfor. Samt å gå igjennom alle memory items og slette de som har gult utropstegn. Så teste å se om det henger seg...

 

Hvis dette ikke hjelper, prøv å ta ut harddisken, og teste om det henger seg. Hvis det funker da må jeg selv kjøpe ny harddisk. Garantien dekker ikke ødelagt harddisk såvidt jeg kunne forstå. Uansett en kostnad jeg kan leve med.

 

Hvis det fortsatt er problemer når harddisken er ute må xbox inn på reperasjon.

 

De sa at garantien dekker vanlige feil over 5 år. Jeg trengte ikke å ta kontakt med elkjøp der jeg kjøpte xbox'en. De har nylig endret reglementet hos microsoft så man kan kontakte xbox support direkte for å få hjelp med dette :)

 

^Th0mas^ - du burde også ringe Xbox support for å få hjelp med dette. Bare ha serienummeret på konsollen klart, så tar det deg max 10 minutter å få bestilt en reperasjon.

 

Telefon: 800 14 174

Åpent: 9-17

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg har nå pratet med en hyggelig kar på xbox 360 support (de er alltid hyggelige og serviceminded!)

 

Han ba meg prøve fiksen jeg nevnte i posten min ovenfor. Samt å gå igjennom alle memory items og slette de som har gult utropstegn. Så teste å se om det henger seg...

 

Hvis dette ikke hjelper, prøv å ta ut harddisken, og teste om det henger seg. Hvis det funker da må jeg selv kjøpe ny harddisk. Garantien dekker ikke ødelagt harddisk såvidt jeg kunne forstå. Uansett en kostnad jeg kan leve med.

 

Hvis det fortsatt er problemer når harddisken er ute må xbox inn på reperasjon.

 

De sa at garantien dekker vanlige feil over 5 år. Jeg trengte ikke å ta kontakt med elkjøp der jeg kjøpte xbox'en. De har nylig endret reglementet hos microsoft så man kan kontakte xbox support direkte for å få hjelp med dette :)

 

^Th0mas^ - du burde også ringe Xbox support for å få hjelp med dette. Bare ha serienummeret på konsollen klart, så tar det deg max 10 minutter å få bestilt en reperasjon.

 

Telefon: 800 14 174

Åpent: 9-17

 

Så jeg trenger ikke stikke innom butikken med den? Saken er at jeg kjøpte Xboxen til fruen i juletider, og jeg vet ikke hvor jeg har gjort av kvitteringen.

Lenke til kommentar
Så jeg trenger ikke stikke innom butikken med den? Saken er at jeg kjøpte Xboxen til fruen i juletider, og jeg vet ikke hvor jeg har gjort av kvitteringen.

 

Nei, det er genialt. Du trenger ikke kvitteringa, de spør bare etter serienummeret på xbox'en din, så ser de selv når den ble solgt tydeligvis.

 

Hvis du kjøpte den ved juletider har du nok full garanti. Du har uansett 5 års garanti på feil som dekkes av reklamasjonsretten. Denne garantien kan du ta direkte med microsoft, trenger ikke gå via forhandler lenger.

 

Så går det 3-4 virkedager, så står det en UPS fyr på døra di og henter xbox'en din. Så går det ca 2 uker så er han tilbake med fungerende xbox :)

 

Microsoft ftw!

 

NB! De fikser bare originale og uåpnede xbox'er. Hvis de er chippa eller modda får du bare den defekte i retur, og de rører den ikke.

 

Ring xbox support, så får du full info av de som jobber der. De er veldig hyggelige.

Endret av trusefar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
har det samme problemet. Xboxen henger seg. Men jeg har ikke hardisk. Men kjøpte den for over 3 år siden. Vil det gå på garantien?

 

Og hva fører til problemet?

Er som regel 1års garanti, men du kan bruke din reklamasjonsrett. Men igrunn så tror jeg ikke at det er noe problem siden Microsoft som regel tar dette meget profesjonelt. Ring inn til Microsoft kundeservice, nummeret ligger vel i tråden her et sted.

 

Problemet kan være at GPU'en løsner pga overoppheting, da vil tinnet som holder GPU'en festet til hovedkortet smelte og løsne, man mister da forbindelsen mellom komponentet, dermed så kan den fryse seg, når xboxen blir kald så "fryser" tinnet og skaden er gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...