Gå til innhold

Garden (førstegang-tjenesten)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal du i garden? Er det ikke bare homofile som drar dit?

Jeg beklager å måtte rasere dine illusjoner, men faktum er nok at HMKG er representativ for resten av Norges mannlige befolkning, dvs. at det store flertall er heterofile... :wink:

 

Er det noen som har vært dær, noe som vet noe om det, og som i alle fall kan kaste inn i posetiv grunn om det stedet.

Jeg avtjente et flott år i Drilltroppen i HMKG, og av positive momenter kan f.eks. nevnes:

 

- Flott leir

- Masse muligheter på fritida med sin beliggenhet i Oslo

- Det skader ikke å lære en ting eller to om orden og disiplin, før man for alvor skal ut på egen hånd i livet

- En positiv tjenesteuttalelse derfra kan være svært positivt ifm. søknad om jobb senere

 

Jeg er imidlertid helt overbevist om at positiv instilling og et åpent sinn er avgjørende for å trives, uavhengig av hvor en havner hen i førstegangstjenesten. Når det nå er slik at man skal tilbringe såpass lang tid i en militærleir eller kaserne, er det avgjørende at man prøver å gjøre det beste utav det. Ellers blir tida svært lang...

Lenke til kommentar

Helt grei plass å tjenestegjøre hvis du ikke er ute etter action - du har jo tross alt Oslo by rett utenfor døra.....

Men, det er en utrolig kjedelig tjeneste...(mye stilleståing :))

Hender at noen fine berter slenger forbi postene på slottet da - da er det verdt det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...