Gå til innhold

Kjøpe ny skjerm....trenger råd!


Anbefalte innlegg

vel skal kjøpe ny skjerm...trenger noen erfaringer..meninger osv...(ingen totalt ubegrunnede meninger) :lol: men etter endel reasearch på nettet har jeg laget en liste over aktueller skjermer....

 

CRT:

22" Viewsonic P220f P.Flat telebutikken.no 6,056.00 kr

 

21" Samsung SyncMaster Psdata.no 5.140.00 Kr

 

19" Eizo FlexScan T766 komplett.no 6,456.00 kr

 

 

LCD:

 

17" Samsung SyncMaster 172 T Komplett.no 6,183.00 Kr

Multicom.no 5.599.00 Kr

 

17"w Samsung Syncmaster 172W Komplett.no 6,365.00 Kr

(WIDE) Psdata.no 6.355.oo Kr

Telebutikken.no 6.238,00

 

 

vil prøve å holde prisen rundt 5000

 

Noen dere mener bør fjernes fra lista?? noen dere mener burde være med....og meninger om de forskjellige settes pris på..

 

Bruksområdet er variert... men vil han en skjerm som er best mulig til spill.... vet mange da ville eliminert lcd, trenger litt tilbakemelding om det også...(noen lcd skjermer som er dårlige/bra til spill) etc...

 

takk for hjelpen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var voldsomt til prisforskjeller da, jeg tror du må ta et valg på om du vil bruke 2000 eller 5000kr på en skjerm før jeg kan gi deg gode råd.

 

Men jeg betalte 5500kr for min Sony 19" Trinitron skjerm for 14måneder siden, og jeg kan bare si at jeg angrer definitivt ikke :wink:

 

 

la oss bare si...ingenting dyrere en den dyreste på lista... og den billigste koster vel 3000 ikke 2.. vet det er stor forskjell...men vil bar ha en j*vli bra skjerm...og som jeg sa rundt 4000 er den mest aktulle prisen..

Det hadde vært flott hvis noen hadde noen meninger/erfaringer..lest anmeldelser el.l om de skjermene som står på lista også..

 

men kom for all del med forslag..

 

Takk for alle svar! :lol:

Lenke til kommentar
Anbefaler nok en gang HYUNDAI F910. Den er veldig god, til å være så billig. Overraskende god, faktisk. Og den utkonkurrerer det meste i sin prisklasse. Sjekk for dagens pris på PSData.

Har selv hatt en F910. Den er sikkert grei til den prisen, men kan ikke måle seg med de litt dyrere "kvalitetsskjermene". Billedkvaliteten mellom F910 og (den jeg har i dag) Viewsonic P95f er som natt og dag. Angrer ikke et sekund at jeg investerte litt ekstra i skjerm. Så jeg vil ikke anbefale noen som er ute etter gode skjermer, å kjøpe Hyundai. Men det er min personlige vurdering.

 

Tror nok at den Sony skjermen er et klokt valg. Viewsonic er også gode skjermer, men når det gjelder den P95f+, så er det endel folk som har vært plaget med dem tidligere. Er nok mulig at de feilene er rettet opp nå.

Lenke til kommentar
Anbefaler nok en gang HYUNDAI F910. Den er veldig god, til å være så billig. Overraskende god, faktisk. Og den utkonkurrerer det meste i sin prisklasse. Sjekk for dagens pris på PSData.

Har selv hatt en F910. Den er sikkert grei til den prisen, men kan ikke måle seg med de litt dyrere "kvalitetsskjermene". Billedkvaliteten mellom F910 og (den jeg har i dag) Viewsonic P95f er som natt og dag. Angrer ikke et sekund at jeg investerte litt ekstra i skjerm. Så jeg vil ikke anbefale noen som er ute etter gode skjermer, å kjøpe Hyundai. Men det er min personlige vurdering.

 

Tror nok at den Sony skjermen er et klokt valg. Viewsonic er også gode skjermer, men når det gjelder den P95f+, så er det endel folk som har vært plaget med dem tidligere. Er nok mulig at de feilene er rettet opp nå.

 

Sa ikke at det var "top-of-the-hill"-skjerm. Sa bare at det var en super skjerm i sin prisklasse. Og det tror jeg nok du kan være enig i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...