Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite prosjekt i C# der jeg nå vil kunne lese innholdet på en hel CD, få listet opp alle filer uten mapper (i ledetekst ville jeg skrevet dir d: /A-d /S /ON /B), kunne forhåndsvise disse ved å klikke på filnavnet i lista (ascii/txt-filer, er web-browser en mulighet?) og markere dem med skift + museklikk og trykke på en knapp for å kopiere de markerte filene til en lokal mappe. Noen forslag på løsninger? Er ganske ny innenfor programmering så utdyp gjerne det dere sier til noe jeg kan forstå ( :innocent: )..

 

Jeg er litt batch-script orientert så jeg kan bruke dir-kommandoen over, sende det til en tekstfil og åpne tekstfilen i C#-prosjektet om C# kan kalle eksterne script. Men dette er kanskje uansett litt tungvint?

Endret av Knast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

System.IO.Directory.GetFiles(path, "*.*", [ett eller annet].AllDirectories);

TextBox1.System.IO.File.ReadAllText(path); //evt RichTextBox

System.IO.File.Copy(fromPath, toPath);

 

Dette er tatt fra hodet, så det kan være feilstavinger, men Intellisense hjelper deg med det.

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
System.IO.Directory.GetFiles(path, "*.*", [ett eller annet].AllDirectories);

TextBox1.System.IO.File.ReadAllText(path); //evt RichTextBox

System.IO.File.Copy(fromPath, toPath);

 

Dette er tatt fra hodet, så det kan være feilstavinger, men Intellisense hjelper deg med det.

Den eneste outputten jeg får på dette er "System.String[]".. Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Du må loope gjennom GetFiles, ikke bruke ToString() på den.

 

foreach (string file in GetFiles(...))

ListBox1.Items.Add(file);

Tusen takk! Eneste problemet nå er de dir-egenskapene jeg ønsket meg.. Searchoption.AllDirectories gir feilmelding selv om jeg er logget på som administrator.. Må jeg lage en løkke til som kjenner igjen alle mapper for så å søke i alle dem også?

 

Edit: Løste det med AllDirectories.. Problemet var at jeg brukte c: som root og da fikk jeg ikke tillatelse, og med tanke på hvor mange enkeltfiler som ligger på maskinen var nok det like greit..

Endret av Knast
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...