Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Kjøpe volvo? I så fall hvilke modell?


Anbefalte innlegg

AmericaKing: har du i det hele tatt lest hvor mye trådstarter tenker å bruke på bil?

 

En 940 som er chippet og har litt økt ladetrykk har lett 3-400Nm (avhengig av hvor langt man tør dra strikken), og det drar hengere lett som bare det. Jeg har selv en slik b230fk motor i bilen min og har dratt båter, flyttelass, bilfraktere, og andre ting som er vanlig å henge på bak. Selv med en gammel amerikaner på hengeren bak var det null problem å holde fartsgrensa og vel så det. Den originale kamakslingen i disse motorene er nærmest som skapt for å trekke ting, bøttevis med moment på lavt turtall, men ingenting what so ever over 4500rpm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Org. turbo og org dyser holder til det, målt på hjul. Men da er det som du sier annen kam, bedre intercooler, 1,2-1,3kg trykk og "det vanlige".

 

Men jeg har sett mange som har bremset over 350Nm på hjul med org. kam, dyser og turbo. 190ish hk og ~350Nm på hjul er jo kurant å trekke henger med.

Lenke til kommentar

t3/t4 sier ikke stort da :p

 

Har ingen erfaringer igrunn, vet om en som brukte en sånn kina t3/t4 med a/r .63 eksoshus (vet ingenting om trim, aksling osv). Den var visst litt treg men fungerte fint når det endelig begynte å skje ting under panseret. Han kjørte vel med turbokonvertert b230f motor og vanlige ft/fk dyser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...