Kulol Skrevet 11. juli 2009 Skrevet 11. juli 2009 Som tittelen sier; er denne gamer pcen bra? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10168
Loefthal Skrevet 11. juli 2009 Skrevet 11. juli 2009 Kommer selvfølgelig helt an på hva du skal bruke den til, men sånn midt på treet et sted vil nok være en passende beskrivelse.
Svenni212000 Skrevet 11. juli 2009 Skrevet 11. juli 2009 Kan vell slenge ut min mening ... ??? > Kabinett: Cooler Master Centurion 534 er ikke noe jeg ville brukt til en Gamer PC. Trangt, gammeldags og heller laber kjøling til dagens komponenter. Et alternativ til rundt samme pris og som er bedre, særlig på kjølingsfronten er Cooler Master Centurion 590. > Strømforsyning: Corsair Powersupply 650W TX er helt OK, ikke noe å klage på direkte. Eneste er at jeg aller helst ville gått for en modulær PSU på en flunk ny PC. I listen der, så er Cooler Master Silent Pro M700 det eneste og beste valget. > Prosessor: Langt fra noen dårlig CPU, helt brukbar til det meste. Dog til Gaming, så viser det seg at en Core2Duo E8400/8500 gir bedre ytelse i diverse tester om jeg ikke husker feil. Men for å gjøre det litt lettere, så er GPU viktigere enn CPU når det gjelder Gaming. > Hovedkort: Jeg kan si det svært enkelt - Jeg ville ikke brukt et AMD 780G hovedkort i en Gamer PC om det så smalt i helvete og paven kom ridende på et esel og sa det var guds vilje. AMD 780G er til HTPC og ikke til Gaming PC. > DDR2 minne: Helt OK minnebrikker. > Multikortleser: Sier som Øystein Sunde, kjekt å ha ... men ikke nødvendig. > Harddisk: Samsung SpinPoint F1 500GB er ikke direkte noen dårlig HDD. Men til en Gamer PC ville jeg helst hatt VelociRaptor eller SSD. Om pris er en viktig faktor, ville jeg gått for WD Caviar Black eller Samsung SpinPoint F1 750/1000GB versjonene med 32MB cache. > Skjermkort: GeForce GTX 260 er et godt skjermkort, egentlig lite å si på dette. > Optisk leser/brenner: Samsung DVD±RW burner, SH-S223B er en helt god og vanlig leser/brenner. Lite plus for at det er SATA, mindre kabelrot av slik. > Tastatur: Sterke meninger om dette tastaturet. Jeg kan ikke tro det er noe skrot, men jeg synes det er synd man ikke kan velge uten Tastatur og Mus. Denne pakken tror jeg muligens kan være bedre: (Er dog muligens bare en fillesak) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=443086 > Mus: Microsoft Sidewinder X8 sies å fungere meget bra til å være trådløs, med andre ord så skal dette være en god mus. Gratis halo og god musmatte i pakken gir en litt ekstra søt smak om man kan si det slik. > Skjerm: Vet lite om BenQ 24" LCD G2411HD. Den har dog fått gode tilbakemeldinger, så jeg vil anta det er en god skjerm til de fleste formål. > Høyttaler: Ikke inkludert i prisen, noe som er litt dårlig. Logitech X-230 eller Creative Inspire T3200 er gode høytalere til en relativt billig penge. Kjenner egentlig lite til Creative Inspire T3200, så jeg kan ikke gi personlig mening. Logitech X-230 har jeg derimot selv, og disse funerer fint til både spill, musikk og film. Om jeg skal sette et minus i margen på Logitech X-230, så må det være at det er helt horribelt å koble headset til disse høytalerene. Volumet er veldig lavt, og du kan ikke langer bruke volumknappen på høytaleren for å justere lydstyrken. > Operativsystem: Helt greit og vanlig. Positivt at du får 64-bit utgaven som er litt mer stabil og utnytter de 4GB med ram fult ut. Jeg håper dog at du får med oppgradering til Windows7 på denne PCen. Om ikke, ville jeg heller vurdert å velge uten OS, får å så laste ned og bruke Win7 RC og heller kjøpt det når det havnet i butikkhyllene.
Loefthal Skrevet 11. juli 2009 Skrevet 11. juli 2009 ..vel, det andre innlegget vs. det tredje kan nok sammenlignes med en kinaputt i Hiroshima
Kulol Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Skrevet 11. juli 2009 Tusen takk for svaret. Hvis jeg hadde endret på disse tingene, får jeg da en mer komplett BRA gamer pc vil du si? Forventer at prisen stiger, men stiger den mye? Kan prøve meg litt fram og se hva jeg ender opp med når jeg endrer disse tingene såklart. Spiller jo for tiden bare cs 1.6, men har tenkt å begynne å prøve meg på noen nye spill. For eksempel cod4 eller lignende, så vil jo ha en pc som takler det veldig godt egentlig.
Kulol Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Skrevet 11. juli 2009 (endret) Cooler Master Storm Scout Gaming case Black Er dette et bra kabinett? Edit; Har sett litt på nettet, og lurer på om denne pc'en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714 nesten kan være like bra/bedre, eneste er jo at jeg må bygge den selv, men kan vel ikke være så vanskelig. Eller denne pc'en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354601. Endret 11. juli 2009 av Kulol
Svenni212000 Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Igjen, så har AMD pakken et MAD 780G hovedkort. Og med to skjermkort blir det enda mer merkverdig å legge til AMD 780G, ettersom den ene PCIe porten kjører på 4x og ikke 16x eller 8x som de mer egnet hovedkortene gjør. Lanparty SLI er nok hakket kraftigere og er anbefalt av disse to. Denne har dog bråkete vifter i kabinettet og jeg har ikke hatt gode erfaringer med nForce hovedkort. (Tenke seg til, enda mer klaging på hovedkort) Litt fiksing på AMD PCen kan gjøre susen ... http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...4B-09A3826746ED Du kan også ta utgang i The Conquerer og lage en relativt støysvak PC med lik ytelse. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...E8-7EE2B2DF1965 Og til slutt, kan du også ta en titt i .pdf filen vedlagt her. Delene i .pdf filen er gjort med tanke på god kjøling og lavt støynivå. Den er dog også egnet til å spille på, med ytelse tilsvarende et HD 4890 skjermkort. Når det gjelder montering, så er ikke det så vanskelig som det høres ut. Du kan i mange tilfeller sammenligne det med en lyspære, den passer kun en vei og i riktig type sokkel. Passer det, så kan det brukes der. For å komme med noen tips før bygging: ► Sørg for at du har så mye arbeidsro som mulig. ► Bruk en så god arbeidsområde som mulig. Selv brukte jeg spisebordet på kjøkenet. Stor flate og i god arbeidshøyde. ► Ha godt arbeidslys. ► Pakk ut og legg klar komponentene. ► Les manualene om nødvendig ► Bruk god tid. Bedre med 3 timer, enn å måtte bruke 30 timer på feilsøking i ettertid ► Begunner det å bli vanskelig, kan det ofte hjelpe med en pause. Til slutt kort forklart hvordan jeg ville utført byggingen: ► Åpne sidedøren på kabinettet og legg det til siden. ► Monter strømforsyningen ► Ta alle ledninger på kabinettet og legg dem over kanten, slik de ligger på utsiden. ► Monter CD/DVD-brenneren. (ikke monter ledningene enda) ► Moneter harddisken. (ikke monter ledningene enda) ► Finn frem distanseskruene og monter dem på riktig plass (ATX) i kabinettet. ► Finn frem Ram brikkene og forsiktig fjern dekselet og eventuelt kjølepasta. ► Monter Arctic Cooling RC Ram Cooler ► Ta frem hovedkortet og legg det på den antistatiske posen som kortet lå oppi ► Ta frem prosessoren og legg den i sokkelen på hovedkortet. ► Monter Ram brikkene på hovedkortet. ► Monter CPU kjøleren til hovedkortet. ► Monter hovedkortet til kabinettet. ► Finn frem skjermkortet og fjern kjøler og kjølepasta. ► Monter Arctic Cooling Accelero L2 PRO. ► Monter skjermkorten(e). ► Koble til alle ledninger. ► Rydd litt i kabelrotet. (bruk gjerne strips til denne jobben) ► Sett på sidedekselet til kabinettet. ► Sett kabinettet på plassen hvor det skal stå. ► Koble til skjerm, mus, tastatur e.t.c. ► Skru på maskinen og skjerm, installer så Windows eller annet opperativsystem. ►► Maskinen skal nu være klar til bruk. ► = Om det er nødvendig. Kommer alt ann på hva slags deler du benytter. PS: For å fjerne kjølepasta, kan du enten benytte ArtiClean Finnes også andre ting, som isopropanol. ArtiClean er dog laget spesielt for denne jobben, så jeg føler dette er litt tryggere. PPS: Her har du også et par filmer som viser hvordan du monterer CPU og GPU kjøler: http://www.quietpc.com/no-en-eur/media ► Se Pacify your PC Part 3 for montering av CPU kjøler ► Se Pacify your PC Part 4 for montering av GPU kjøler NB: Du trenger ikke føre på ny kjølepasta som vist på videosnuttene. Det er allerede ferdig kjølepasta på CPU og GPU kjølerene, det er bare til å feste dem.
GRendal Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 sinnsykt bra svar du kommer med her, hatten av for deg
Kulol Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Skrevet 13. juli 2009 Tusen takk Ufattelig bra svar jeg har fått. Trur jeg skal greie meg nå ganske fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå