Gå til innhold

Test: Samsung Ultra Touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig synd. Denne telefonen er fysisk sett drømmetelefonen, med god trykkskjerm og skikkelig tastatur, samtidig som den har et bra kamera med god beskyttelse. Dessverre klarte de å ødelegge alt det ved å lage hva som virker som et veldig plundrete grensesnitt, ikke minst pga. mangel på tilbaketaster etc. Wifi-mangel gjør den også uaktuell. Som sagt, veldig ergerlig, for telefonen hadde et veldig tiltalende ytre.

Lenke til kommentar
Forsøkte denne telefonen selv for noen dager siden, og jeg ble ikke spesielt imponert for å være ærlig.

 

Derimot likte jeg "Sveins FRP-vafler - 1 for 20 kr, 2 for 50 kr" :mrgreen:

 

Jeg leste gjennom omtalen, men hang meg opp i dette bildet jeg og, og irriterer meg litt fordi jeg ikke skjønner greia er. Han har emlig på seg en tskjorte hvor det står "frp fornyer Norge" også. Så hvorfor skal mer være dyrere, hva slags reklame er det? Hvis det er noe ironi her har det gått meg hus forbi, så vær så snill å forklar noen?

Lenke til kommentar
Vet ikke med resten av brukerne her, men når telefonen tar opp lyd så elendig da hopper jeg rett over, hjelper ingenting at bildekvaliteten er grei.

Skjønner ikke at ingen andre greier følge Nokia (Evt flere) på den delen her.

 

Hvor er Jet anmeldelsen?

 

Ingen steder foreløpig, den kommer når Samsung får sent oss et eksemplar vi kan teste :)

Imens kan kanskje sniktitten være til glede.

Lenke til kommentar

4000 kr for en mobil med så store mangler og treghet etc..... Da får man en langt bedre, raskere og mer brukervennlig telefon i Nokia 5800 XM. Ser ingen grunn til å velge denne telefonen, da andre i samme prisklasse ( og de som er langt rimeligere ) overgår denne en høy gang. Skivebom fra Samsung!

Lenke til kommentar

Ikke enig i denne anmeldelsen iallefall. Den har noen mangler, wifi er vel det som stiller sterkest..Jeg liker veldig godt at jeg kan trykke på ringeknappen for å se hvem som sendte sist sms, ringte og det der. Jeg liker touchen, genial skjerm. Beste mobilen jeg har hatt. Og med batteriet, jeg bruker litt bluetooth, ser på bilder, tar på bilder og alt det der. Men har aldri måtte ladet mobilen samme dag. Batteriet var flere dager hos meg med denne bruken. Heldigvis er det en subjektiv mening. Fanboyisme?

Lenke til kommentar

Nok en dårlig anmeldelse på en Samsung telefon fra Amobil.no. Omtrent samtlige telefoner av samsung dere anmelder gir dere en treer eller toer fordi det er samsung og det er ikke dere vant til/liker ikke. Dere gir ikke telefonene en real sjanse. Dere kunne like gjerne skrevet "og som vanlig har ikke samsung bla bla bla" fordi det er sånn det faktisk framstår. Hvis du ser på andre anmeldelser av samme telefon hos andre sider som f.eks: mobilen.no, Dinside.no, GSM Arena. Disse anmelderne har hvertfall gitt telefonen en real sjans. Har bare sett en positiv anmeldelse av en samsung telefon på Amobil.

Lenke til kommentar
Vet ikke med resten av brukerne her, men når telefonen tar opp lyd så elendig da hopper jeg rett over, hjelper ingenting at bildekvaliteten er grei.

Skjønner ikke at ingen andre greier følge Nokia (Evt flere) på den delen her.

 

Hvor er Jet anmeldelsen?

 

Ingen steder foreløpig, den kommer når Samsung får sent oss et eksemplar vi kan teste :)

Imens kan kanskje sniktitten være til glede.

 

Ah, oki =)

 

 

Nok en dårlig anmeldelse på en Samsung telefon fra Amobil.no. Omtrent samtlige telefoner av samsung dere anmelder gir dere en treer eller toer fordi det er samsung og det er ikke dere vant til/liker ikke. Dere gir ikke telefonene en real sjanse. Dere kunne like gjerne skrevet "og som vanlig har ikke samsung bla bla bla" fordi det er sånn det faktisk framstår. Hvis du ser på andre anmeldelser av samme telefon hos andre sider som f.eks: mobilen.no, Dinside.no, GSM Arena. Disse anmelderne har hvertfall gitt telefonen en real sjans. Har bare sett en positiv anmeldelse av en samsung telefon på Amobil.

 

Dinside anmeldelser pleier stort sett å være så som så spør du meg.

Uansett, en telefon uten Wifi, til den prisen, i dag. Fortjener rimelig redusert karakter spør du meg, det er tross alt en selvfølge ;)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger. Jeg synes det må være lov å forvente litt mer av en såpass kostbar telefon, jeg ser det er flere i tråden her som heller ikke ble veldig imponert av Ultra Touch. Uansett, fint om vi ikke sporer av denne diskusjonen til en Samsung/ikke-Samsung-diskusjon:)

 

Når det gjelder prisen på vaflene, så ble nok de solgt i forbindelse med et utdrikningslag:)

Lenke til kommentar
Hei,

takk for tilbakemeldinger. Jeg synes det må være lov å forvente litt mer av en såpass kostbar telefon, jeg ser det er flere i tråden her som heller ikke ble veldig imponert av Ultra Touch. Uansett, fint om vi ikke sporer av denne diskusjonen til en Samsung/ikke-Samsung-diskusjon:)

 

Når det gjelder prisen på vaflene, så ble nok de solgt i forbindelse med et utdrikningslag:)

 

Tror du kanskje de som kritiserer denne testen har et poeng? Dere har tidligere demonstrert at dere har en tendens til å låse dere i enkelte UI, og sammenligner alt annet opp mot det. At man gjør ting på en annen måte, er ikke ensbetydende med at det er feil måte å gjøre ting på. Men det krever selvfølgelig at man ikke låser seg i f.eks Symbian, og sammenligner alt med det. At et UI er uvant, er ikke det samme som at det er dårlig.

 

At mobilen.no, som har minst like gode tester som dere, om ikke bedre, de har iallefall et mye bedre og oversiktlig poengsystem, kommer til en helt annen konklusjon, synes jeg er betenkelig.

 

Meeen... Jeg tipper at kritikken preller av dere som vann på gåsa.

 

4000 kr for en mobil med så store mangler og treghet etc..... Da får man en langt bedre, raskere og mer brukervennlig telefon i Nokia 5800 XM. Ser ingen grunn til å velge denne telefonen, da andre i samme prisklasse ( og de som er langt rimeligere ) overgår denne en høy gang. Skivebom fra Samsung!

 

Tja, ikke alle liker plastikkklosser ala' Nokia... Og kameraet på denne er vel i en helt annen klasse enn på 5800? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Forsøkte denne telefonen selv for noen dager siden, og jeg ble ikke spesielt imponert for å være ærlig.

 

Derimot likte jeg "Sveins FRP-vafler - 1 for 20 kr, 2 for 50 kr" :mrgreen:

 

Jeg leste gjennom omtalen, men hang meg opp i dette bildet jeg og, og irriterer meg litt fordi jeg ikke skjønner greia er. Han har emlig på seg en tskjorte hvor det står "frp fornyer Norge" også. Så hvorfor skal mer være dyrere, hva slags reklame er det? Hvis det er noe ironi her har det gått meg hus forbi, så vær så snill å forklar noen?

Nå som jeg ser den t-skjorta er jeg også litt i tvil. Jeg håper inderlig at han gjør det for å drite ut FrP ;)

Lenke til kommentar

denne testen var lite imponerende. Det er altfor mye av testerens egen smak, som antageligvis er vant med å bruke mobiler med et helt annet brukergrensesnitt. Telefonen når ikke helt opp, det er eg enig med, men ting som om små ting, som meldinger i anropsloggen ser ut til å plage veldig mye blir jo litt tynt. Om ikke mobilen er laget for å ta livet av brukeren, så er jo de fleste slik at de kreves litt vane tid. Syns selv det ikke tok lang tid før eg fikk navigasjonen i menyen på plass på den.

Lenke til kommentar

Hei,

jeg har prøvd det meste av trykkskjermtelefoner siden R380 kom for snart ti år siden, så jeg vil vel påstå at jeg har forholdsvis god erfaring med de fleste brukergrensesnitt:)

Vet ikke hvor du har det fra at samtaleloggen ser ut til å plage veldig mye, for å sitere meg selv: "for noen sikkert en praktisk funksjon". Bruker man mest sms kan det sikkert være praktisk, har du som meg en drøss inn- og utgående samtaler hver dag i tillegg til e-post og meldinger, var det ikke like praktisk.

Det som derimot "plager" er når folk du prater med konstanst sier "hæ" og ikke får med seg hva du sier fordi det er dårlig lyd i håndfrien - slike ting er mye mer vesentlig for totalinntrykket (og karakteren).

Lenke til kommentar

En ting jeg reagerte på ved denne testen var at byggekvaliteten ikke ble nevnt som pluss eller minus, denne telefonen har en av de aller beste (om ikke beste) slidene jeg har vært borti på hvilken som helst telefon. (Jobber på en telefonbutikk så jeg er borti ganske mange forskjellige telefoner.) Alle telefonene Samsung lager kan ikke være så ille som dere noen gang skal ha det til, Samsunger tross alt verdens nest største leverandør og produsent av mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...