Gå til innhold

[Løst] negativ netto på lønningslipp?


ThorB

Anbefalte innlegg

fikk siste lønnslipp i dag. men til min overaskelse så var denne lønningen ribbet med en post navngitt negativ netto(9998).

4800kr. sist måned hadde jeg null i utbetaling på grunn av at feriepengene fikk jeg utbetalt ved arbeidsgiverskifte tidligere i år. hva betyr negativ netto egentlig? var litt surt da jeg hadde jobbet 10 timer overtid, og hadde håpet på en ekstra slump i positiv favør.

Endret av ThorB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fikk siste lønnslipp i dag. men til min overaskelse så var denne lønningen ribbet med en post navngitt negativ netto(9998).

4800kr. sist måned hadde jeg null i utbetaling på grunn av at feriepengene fikk jeg utbetalt ved arbeidsgiverskifte tidligere i år. hva betyr negativ netto egentlig? var litt surt da jeg hadde jobbet 10 timer overtid, og hadde håpet på en ekstra slump i positiv favør.

 

Jeg finner ikke den arten i standard kontoplan, men jeg vet at det skjer en justering i juni, eller juli, på grunn av feriepenger og sosiale omkostninger. Denne justeringen gjør at det internt i regnskapet for den ansatte blir et negativ netto beløp for juni, eller juli. Jeg trodde dog ikke at dette skulle manifistere seg på lønnsslippen. Sjekk uansett, som nomore sier, med lønnskontoret. Det er sikkert en logisk forklaring.

Lenke til kommentar

Vet det er vanlig i juni å tenke slik, hvertfall gjorde man det sånn hos forrige arbeidsgiver.

 

Først får man 4 uker lønn. dvs 20 dager.

så trekker man deg 5 uker i ferie, dvs du skylder arbeidsgiver lønn for 5 dager.

Så legger de til feriepenger. Om du har fått feriepengene tidligere vil du bli trukket 5 dagers lønn.

Lenke til kommentar
Vet det er vanlig i juni å tenke slik, hvertfall gjorde man det sånn hos forrige arbeidsgiver.

 

Først får man 4 uker lønn. dvs 20 dager.

så trekker man deg 5 uker i ferie, dvs du skylder arbeidsgiver lønn for 5 dager.

Så legger de til feriepenger. Om du har fått feriepengene tidligere vil du bli trukket 5 dagers lønn.

bingo høres ut som det er dette som har skjedd, for det er nettopp 5 uker ferie som er satt opp til meg

 

 

takker for alle svar ;)

Endret av ThorB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...