Nauz Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 (endret) Jeg skal bestille meg en ny laptop da den gamle har takket for seg. Ser at feks Netshop reklamerer med at man kan få med oppgradering til Windows 7 på enkelte laptoper. Har ikke hørt om Windows 7 i det heletatt, så lurer litt på om det viktig å få med seg? Når vil det bli vanlig på pcer generelt og? Videre så lurer jeg litt på om det er nødvendig å utvide garantien på pcen! Hvordan er det hvis noe skulle ryke etter feks 2 år, har man noen krav i henhold til kjøpsloven eller må man ha utvidet garanti for å få reperasjoner ol dekket? Venlig hilsen Nauz. Endret 8. juli 2009 av Nauz
Gapatrosten Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Mener Packardbell sine avskriver seg garantien rundt selve programet ved oppgradering til win7 da man må ha en ren innstalasjon uten alt dikkedareri som følger med på preinnstalert programvare. men selve pc-ene skal ha den ordinære garantien vis den er kvalifisert som en win7 opgrade pc kampanje.
Pengu Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Ekstra garanti, trenger du neppe med mindre du er av den klønete, uheldige eller uforsiktige typen. Forbrukerkjøpsloven dekker feil som oppstår med produktet, unntatt normal slitasje eller feil som du selv er skyld i. På PC er det 5 års reklamasjonsrett. Windows 7 ville jeg klart hatt med, store forbedringer i forhold til Vista. Kan ikke se at oppgradering til Windows 7 vil påvirke evt. reklamasjonsrett.
Nauz Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Skrevet 8. juli 2009 Takk for svar. Da dropper jeg nok den ekstra garantien og velger en utgave hvor jeg kan få Windows 7. Når kommer Windows 7 på markedet forresten?
IceDale Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Windows 7 kommer til høsten (omkring 22 oktober.). Prøver RC (build 7100)og er fornøyd. Ennå ikke opplevd nevneverdige problemer.
ronron25 Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 W7 fungerer bra og ser pent ut. Vil si at windowsbrukere har noe å glede seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå