Gå til innhold

Laptop stoppet å fungere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var i natt rundt 24:00 at min Asus F3T sluttet å fungere. Jeg hadde ingen krevende programmer oppe, men jeg hadde på online streaming. Jeg hadde lukket lokket på laptopen og gått opp en tur, da jeg kom ned igjen så hadde alt fryst og det var svart.

Da jeg skulle starte på nytt så virket ingenting, jeg hørte at CD-Rom spinnet men ingenting annet fungerte. Mest sannsynligvis kom ikke pc'en inn i Windows engang, da jeg hørte ingen lyder som tydet på det, og når jeg slår av / på trådløst internett så lyser ikke lampene.

Hva kan ha skjedd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har åpnet under og prøvd begge rambrikkene alene uten suksess. Jeg hører at grafikkviften kjører men jeg hører ikke HD, men skjermen skal ikke være svart pga hard disken?

Mulig det er grafikk-kortet, men ville ikke HD ha startet alikevel ?

Jeg har XP Pro (ikke Vista)

Skrevet

Hvis du har feil på hardware som,hovedkort,prosessor,ram eller skjermkort,så vil ikke harddisk starte,bios kjører en "Power on self test" som sjekker dette før den prøver å boote fra cd-rom,harddisk.

Du burde prøvd annen ram (som det er oftes feil på)du vet er i orden,før du feilsøker noe videre,det hender begge brikkene ryker samtidig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...