Gå til innhold

Samsung Omnia HD - Skjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vurderer å bestille meg en Omnia HD nå.

Men er litt kritisk på skjermen.. Kan noen greie ut om den? Er det en plastskjerm av typen HTC bruker på enkelte av modellene sine? Der man fysisk må trykke ganske hardt ned, og blir kjempefort ripete... Eller er den av glass? Som på iphone der man bare trenger å berøre lett?

Takk :D

Endret av s1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den skal være, i umiddelbar mangel av et godt norsk ord, "capacitive", altså, den fungerer som skjermen på iPhone, og ikke som de fleste av HTCs telefoner. Men om den er særlig ripebestandig, vet jeg ikke noe om.

Endret av electr0nique
Skrevet
Okei, takktakk! :D

Men er skjermen av glass eller plast?

Ikke godt å vite hva den er laget av. Det står ikke noe om det noe sted.

Regner med at skjermen blir slitt uansett.

Der for la jeg på Invisible Shield kjøpt hos CDON. Det fungerer veldig bra.

Må bare si at skjermen er temmelig rask og har fin flyt. Den fungerer antakelig like bra som på Iphone. Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med denne telefonen.

Skrevet (endret)

Har selv telefonen og skjermen krever ingen trykking som electr0nique sier.

I følge Samsung er det ripebestandig glass. har selv ikke fått noen riper, men har hadd beskyttelse på skjermen inntil nylig. En kompis av meg har kjørt uten beskyttelse i tre uker nå og har ikke fått noen riper så den er langt bedre enn HTC sine telefoner (Har bare erfaring fra Diamond som fikk riper av å bli tatt ut av bukselommen)

Samsung UK sier nå at skjermen er laget av herdet glass (scroll ned til avsnittet "More than a touch of brilliance")

Endret av Steinegal
Skrevet
En kompis av meg har kjørt uten beskyttelse i tre uker nå og har ikke fått noen riper så den er langt bedre enn HTC sine telefoner (Har bare erfaring fra Diamond som fikk riper av å bli tatt ut av bukselommen)

Det kjennes ut som plast, ja.

Etter noen dager har det blir riper i den svarte plasten fra å ta den opp og ned av bukselommen, men ikke noen antydning til slitasje på "glasset".

Skrevet

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Skrevet

Skjermen er ripebestandig! Resten av telefonen derimort er desverre svært motakelig for riper. Det var grunnen for at jeg solgte min. I tillegg til at S60 blir veldig kjedelig etter en stund.

Telefonen er foruten dette en knall telefon!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...