Gå til innhold

Står på venteliste


Juden

Anbefalte innlegg

Har to ønsker og står på venteliste hos begge.

 

Ønskenr 1. Står jeg nr. 2 på listen.

Ønskenr 2. står jeg nr. 1 på listen.

 

Har svart ja til å stå på ventelisten, selvfølgelig.

 

Hva er greien her da? Når får jeg svar og hva må jeg gjøre videre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må få skoleplass.....

 

Skal begynne i 3.klasse til høsten og det er det valget gjelder.

 

Gikk på ønskenr. 2 før sommeren.

 

For å si det sånn så bytter jeg skole til 3.klasse, men hva er sjansen tenker dere? For å komme inn altså..

Lenke til kommentar

Det er 2 inntak i løpet av somerferien før neste skole år begynner. 1. inntak er rundt starten i Juli og neste er rundt begynelsen av August (2. inntakt).

 

I fjor kom jeg som nr 3 på ønskeliste på 1 valg og rett inn på andre valg, så når det var 2 inntak så er lism alt ferdige, dvs alle som dropper ut eller tar en annen linje på lista si.

 

1. inntak fikk jeg vite 8 Juli og 2. inntak den 7 august. Viste ikke at det var noe 2. inntak den gangen satt bare og vente på at lista skulle bevegge seg oppover mot meg, men ingen ting skjedde og når jeg være så nære så nære og hoppe ut av vindu etter null fremgang 1 ukes tid før skolen begynte fikk jeg melding på mobilen om 2. inntak var klart og der sto det at jeg va kommet rett inn :p

Lenke til kommentar

Jeg er også på ventelsite. 83 på første valget og 16 som andre valget er det gode tall eller er det umulig å komme inn? på første valget er det ca 500 plasser på andre er det ca 400 plasser?Noen som har erfaring?

Endret av EveHH
Lenke til kommentar

Fikk som antatt svar i dag og kom rett inn skal jeg si deg :)

 

 

1 ELAUT2---- Automatisering (Ordinært løp) 7030 SANDEFJORD VIDEREGÅENDE SKOLE 17.08.2009, kl. 11:00 Tilbud opplæring/skoleplass JA

2 ELAUT2---- Automatisering (Ordinært løp) 7014 HORTEN VIDEREGÅENDE SKOLE Uaktuelt pga tilbud høyere ønske

3 SSISF2---- IKT-servicefag (Ordinært løp) 7030 SANDEFJORD VIDEREGÅENDE SKOLE Uaktuelt pga tilbud høyere ønske

 

 

WOOOOHOOOO ! :)

Lenke til kommentar
Jeg er også på ventelsite. 83 på første valget og 16 som andre valget er det gode tall eller er det umulig å komme inn? på første valget er det ca 500 plasser på andre er det ca 400 plasser?Noen som har erfaring?

 

 

83 hørtes ut som jævla ange folk gitt :p

Regner med at du snakker om almenn linje her? :O

Du får svar på 2. inntak, har du over 40 poeng burd edu komme lett inn men har du sånn rundt 20 så er det ganske liten sjangs at du kommer inn med det første. Men er som regel mange som ikke kommer inn på 1 valget men så kommer mange inn der på 2 inntak fordi da har andre flytta til sitt 1 valg eller droppa ut osv.

 

Si han over deg har valgt snekkern på første valg og almenn på 2 valg da, så kommer du ned på andre valg og det gjør han også men siden han har bedre karakterer så kommer du på venteliste som nr 1 f.eks. Men ved andre inntak så kommer han inn på snekker linja og whoops så var en almenn linje plass ledig og den går da til deg.

 

Så da må du bare satse på at du har så pass greie karakterer at 83 ikke er i midten av den totale vente liste plassen engang :p Så kommer du nok sansynelig hvis inn etter hvert :) Noen kommer ikke inn før et par dager etter skole start til og med uker. En i klassen min var på venteliste plass 1 ved skole start så begynte han på 2 valget sitt men etter en måndte på 2 valget sitt så droppa en i klassen min ut og der fikk han andre en plass ledig i min klasse og good bye til 2 valg elelr 3 valg :)

Lenke til kommentar
Jeg er også på ventelsite. 83 på første valget og 16 som andre valget er det gode tall eller er det umulig å komme inn? på første valget er det ca 500 plasser på andre er det ca 400 plasser?Noen som har erfaring?

 

 

83 hørtes ut som jævla ange folk gitt :p

Regner med at du snakker om almenn linje her? :O

Du får svar på 2. inntak, har du over 40 poeng burd edu komme lett inn men har du sånn rundt 20 så er det ganske liten sjangs at du kommer inn med det første. Men er som regel mange som ikke kommer inn på 1 valget men så kommer mange inn der på 2 inntak fordi da har andre flytta til sitt 1 valg eller droppa ut osv.

 

Si han over deg har valgt snekkern på første valg og almenn på 2 valg da, så kommer du ned på andre valg og det gjør han også men siden han har bedre karakterer så kommer du på venteliste som nr 1 f.eks. Men ved andre inntak så kommer han inn på snekker linja og whoops så var en almenn linje plass ledig og den går da til deg.

 

Så da må du bare satse på at du har så pass greie karakterer at 83 ikke er i midten av den totale vente liste plassen engang :p Så kommer du nok sansynelig hvis inn etter hvert :) Noen kommer ikke inn før et par dager etter skole start til og med uker. En i klassen min var på venteliste plass 1 ved skole start så begynte han på 2 valget sitt men etter en måndte på 2 valget sitt så droppa en i klassen min ut og der fikk han andre en plass ledig i min klasse og good bye til 2 valg elelr 3 valg :)

 

Ja altså ,jeg har 4,6 i snitt så det burde ikke bli så vanskelig å komme seg inn på Almenn,studiespesialisering.Jeg søkte Elvebakken på første og Oslo Katedral på andre.Men takk fikk litt ro i sjelen eller noe. Håper 83 stykker dropper ut da!wish me Luck:)

Endret av EveHH
Lenke til kommentar
Jeg er også på ventelsite. 83 på første valget og 16 som andre valget er det gode tall eller er det umulig å komme inn? på første valget er det ca 500 plasser på andre er det ca 400 plasser?Noen som har erfaring?

 

 

83 hørtes ut som jævla ange folk gitt :p

Regner med at du snakker om almenn linje her? :O

Du får svar på 2. inntak, har du over 40 poeng burd edu komme lett inn men har du sånn rundt 20 så er det ganske liten sjangs at du kommer inn med det første. Men er som regel mange som ikke kommer inn på 1 valget men så kommer mange inn der på 2 inntak fordi da har andre flytta til sitt 1 valg eller droppa ut osv.

 

Si han over deg har valgt snekkern på første valg og almenn på 2 valg da, så kommer du ned på andre valg og det gjør han også men siden han har bedre karakterer så kommer du på venteliste som nr 1 f.eks. Men ved andre inntak så kommer han inn på snekker linja og whoops så var en almenn linje plass ledig og den går da til deg.

 

Så da må du bare satse på at du har så pass greie karakterer at 83 ikke er i midten av den totale vente liste plassen engang :p Så kommer du nok sansynelig hvis inn etter hvert :) Noen kommer ikke inn før et par dager etter skole start til og med uker. En i klassen min var på venteliste plass 1 ved skole start så begynte han på 2 valget sitt men etter en måndte på 2 valget sitt så droppa en i klassen min ut og der fikk han andre en plass ledig i min klasse og good bye til 2 valg elelr 3 valg :)

 

Ja altså ,jeg har 4,6 i snitt så det burde ikke bli så vanskelig å komme seg inn på Almenn,studiespesialisering.Jeg søkte Elvebakken på første og Oslo Katedral på andre.Men takk fikk litt ro i sjelen eller noe. Håper 83 stykker dropper ut da!wish me Luck:)

 

83 stykk er som å finne en softis i helvete.

 

Skal du få den plassen burde du være heldig :tease:

 

Elvebakken er svært populær, og majoriteten av de som søker er svært fornøyd med den plassen de får ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Da har det nok skjedd noe feil evt. noen som har sagt nei til venteliste på andre skoler og fått plass på skolen du søkte deg inn på.

 

 

og nå får jeg ikke plass.

 

inntaket suger asså. Det som irriterer meg er at jeg har gode karakterer, men allikevel så kommer folk med dårlige karakterer inn fordi de har fortrinnstretts....

 

Her vinner ikke den sterkeste..teit system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...